درخواست راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در کامرون

ایران در توسعه کشاورزی کامرون و کشورهای اتحادیه سمیاک کمک کند

روزنامه‌های اتریشی و سوییسی ضمن تجلیل از تمدن کهن ایرانی نوشتند که ایرانیان بنیانگذار کشاورزی جهان بوده اند و محصولات تولید شده در ایران باستان، غذای پایه و اصلی مردم جهان کنونی است.
کد خبر: ۵۸۲۱۱۵
ایرانیان بنیانگذار کشاورزی جهان هستند

روزنامه اتریشی استاندارد با اشاره به این‌که کشت گندم از دو هزار و ۲۰۰ سال قبل در ایران باستان رواج داشته است، نوشت: در کوه‌های زاگرس ایران، آثار باقی مانده کشت گندم در زمان‌های قدیم کشف شده است.

این روزنامه پرشمارگان اتریشی افزود: این آثار حاکی از کشت گندم توسط ساکنان این مناطق از دو هزار و ۲۰۰ سال قبل می‌باشد.

استاندارد اضافه کرد: ساکنان این مناطق شکارچی بوده و از ۱۲ هزار سال قبل یعنی دوران پس از یخبندان، مزارع گندم داشتند.

این روزنامه نوشت: آن زمان مردم به طور مرتب محل زندگی خود را عوض می‌کردند و دائما در حال کوچ و حرکت بودند.

روزنامه اتریشی با اشاره به باقی ماندن آثار کشت گندم در برخی مناطق ایران، آورده است: باستانشناسان دانشگاه توبینگن می‌گویند که قدمت آثار به جا مانده دو هزار و ۲۰۰ سال تخمین زده می‌شود.

روزنامه اتریشی با بیان این‌که اولین محصولات گندم، عدس و جو بود، تصریح کرد: بسیاری از محصولات ایرانیان آن دوره، غذای پایه و اصلی مردم جهان امروز است.

روزنامه سوییسی ۲۰ مینوتن نیز در گزارشی با اشاره به تحقیقات برای پیدا کردن اولین نشانه‌های پیدایش کشاورزی در جهان، نوشت: خاکبرداری‌ها برای پیدا کردن زمان پیدایش کشاورزی اینک در شهر چوغا گلان در ایران و در کنار مرز عراق با موفقیت روبرو شده است.

این روزنامه افزود: باستانشناسانی که در این شهر در حال کاوش بودند با وسائل و ابزار کشاورزی که با استخوان یا آهن ساخته شده بود، برخورد کرده اند و موضوع مهمتر، کشف باقیمانده‌های ۳۰ هزار فقره گیاه مختلف از یک منطقه کشاورزی است که قدمت دو هزار و ۲۰۰ ساله دارد.

روزنامه سوییسی نوشت: این یافته‌ها تاریخ کشاورزی در عهد کهن را نشان می‌دهد. کشفیات نشان می‌دهد که تقریبا ۱۲ هزار سال پیش چگونه کشاورزی صورت می‌گرفته است و ضمنا نشان می‌دهد که با گذشت زمان چگونه کشاورزی متحول تر و حرفه‌ای تر شده و کشت و کارها با نیازهای روزمره همسو می‌شده است. (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: کشاورزی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها