رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک خبرداد:

کاهش قیمت مسکن تا 6 ماه آینده

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از شکستن حباب بازار مسکن و کاهش قیمت ها تا شش ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۰۹۸
کاهش قیمت مسکن تا 6 ماه آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه مشاوران املاک، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با بیان اینکه مشاوران املاک از پرداخت مالیات معاف نیستند، گفت: مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و کسی حکم نقض این مصوبه را ندارد.

وی  با اشاره به اینکه اتحادیه مشاوران املاک با معاونت مالیات بر ارزش افزوده تفاهمنامه ای را به امضا رساند، افزود: این تفاهم نامه تسهیلاتی را برای مشاوران املاک در نظر گرفته بود.

خسروی اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه مشاوران املاک ملزم به پرداخت این مالیات براساس قیمتی و کمیسیون که دریافت می شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری افزود: طرح معاف شدن مشاوران املاک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یک جنجال تبلیغاتی و انتخاباتی بوده است و تا زمانیکه مجلس و مسئولان دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده را نداده‌اند این طرح به قوت خود باقی است.  

وی با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده که از اعضای صنف مشاوران املاک اخذ می‌شد، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و انجمن یا صنفی نمی‌تواند آن را نقض کند و تنها دیوان عدالت اداری می‌تواند از ادامه اجرای این بخشنامه جلوگیری کند.  

خسروی افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که سال 89 که میان اتحادیه مشاوران املاک و سازمان امور مالیاتی منعقد شد مقرر شده مبلغی از خریدار و مبلغی از فروشنده اخذ شود اما براساس ماده 12 این قانون در بند 8 آن گفته شد این مالیات باید شش درصد از مازاد نرخ کمیسیون از متعامل اخذ شود.  

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اضافه کرد: مالیات نقل و انتقال مسکن مهر از تعاونی‌ها به فرد از 200 تا 300 هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای  اخذ مالیات بر ارزش افزوده در کشور ضروری است، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم که باید به مالیات‌ها توجه ویژه‌ای شود.  

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: تا شش ماهه آینده با از بین رفتن حباب بازار، 20 درصدی قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر از سال 86 توسط دولت نهم رقم خورد، افزود: مسکن مهر و نوسازی بافت های فرسوده توانست از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در طول هشت سال گذشته جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: تا شهریور ماه پروژه‌های مسکن مهر در 10 استان به متقاضیان تحویل داده می شود.

خسروی با اشاره به اینکه باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، افزود: با تحویل این واحدهای مسکونی به متقاضیان ثبات قیمتی در بازار داخلی ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری اظهار کرد: هفت درصد از حباب قیمتی در بازار از بین رفته است و آرامش در بازار مسکن طی چند ماه آینده حاکم می‌شود.

وی یادآور شد: حباب قیمتی در بازار  مسکن 20 درصد بوده که با از بین رفتن هفت درصد از این حبابها، به سمت کاهش قیمتی در بازار مسکن در حرکت هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه اثر گذار در ثبات بازار مسکن بوده است، اظهار کرد: ثبات در بازار ارزی کشور زمینه را برای کاهش قیمت مسکن وایجاد آرامش فراهم کرده است.

وی افزود: اتحادیه املاک کشوری سعی در ایجاد آرامش و ثبات قیمت مسکن برای دولت جدید می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب مسکن مهر را تایید کرده است، گفت: رئیس جمهور منتخب نیز پروژه مسکن مهر را با ایجاد تغییراتی ادامه می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری خاطرنشان کرد: تا شش ماهه آینده آرامش و کاهش قیمت در بازار مسکن حاکم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها