کوتاه شدن ساعت کار ادارات در ماه رمضان گرچه به مذاق کارمندان و کارگران خوش آمد، اما گره ترافیک را کورتر کرد.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۸
این تصمیم چشم ترافیک را کور کرد

آغاز فعالیت ادارات از 9 صبح و مراکز آموزشی از ساعت هشت گرچه شرایطی فراهم آورده تا شهروندان پس از وعده سحر فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشند و حداقل یک ساعتی دیرتر در محل کار یا تحصیل خود حاضر شوند، اما این تغییر ساعت مشکل‌ساز هم شده است.

این روزها به‌دلیل این‌ که ساعت حرکت شهروندان از منزل به محل کار یا مراجعات اداری و برعکس تقریبا با هم همزمان شده است، این همزمانی موج جدیدی از ترافیک را در شهرمان ایجاد کرده است.

شهروندانی که حالا می‌توانند با تغییر ساعت کار، دیرتر از خانه خارج شوند، گاه بیش از یک ساعت در ترافیک قفل شده بزرگراه‌های شهر وقت تلف می‌کنند تا شاید بموقع به مقصد برسند.

فرقی نمی‌کند با اتوبوس، تاکسی و مترو خود را به مقصد برسانید یا با خودروی شخصی، چون گرچه یک ساعتی بیشتر در خانه استراحت کنید، مشکل اینجاست که باید دو ساعت در ترافیک سنگین خیابان‌ها با دهان روزه معطل شوید و دست آخر هم با اعصابی خرد به مقصد برسید و آن‌وقت از خودتان بپرسید آیا این تغییر ساعت ارزشش را داشت؟

بسیاری از شهروندان نیز که از تجربه روزهای گذشته و معطل‌شدن در ترافیک دل‌خوشی ندارند تصمیم گرفته‌اند قید یک ساعت بیشتر استراحت را بزنند و طبق روال گذشته از خانه بیرون بزنند تا شاید بموقع در محل کارشان حاضر شوند و به این ترتیب این تغییر ساعت هیچ تاثیری به حالشان نداشته است.

البته این وضع در ساعات تعطیل شدن ادارات و مراکز آموزشی نیز مصداق دارد، همزمان شدن تقریبی تعطیل شدن ادارات و شرکت‌ها با هم موجب شده تا ساعت اوج ترافیک از ساعت 14 و 30 دقیقه شروع شود و گاه تا حدود افطار همچنان ادامه داشته باشد.

این اولین بار نیست که موضوع تغییر ساعت کار در ماه رمضان به مشکل ترافیک شهر دامن می‌زند و سال‌های گذشته نیز این مشکل وجود داشت، هر چند مسئولان استانداری تهران تاکید دارند این تصمیم برای رفاه حال شهروندان روزه‌دار گرفته شده، اما شاید بهتر بود درباره این تغییر ساعت‌ها بررسی‌های کارشناسی دقیق‌تری انجام می‌شد، به طوری که ساعت آغاز و پایان فعالیت ادارات و مراکز آموزشی با فواصل زمانی مناسب تعیین می‌شد تا به این ترتیب همزمانی سفرها، بار ترافیک سنگین شهرمان را هم دو چندان نمی‌کرد.

پوران محمدی -‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها