نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب ارس

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: امروز در جلسه‌ای با اعتبار 875میلیون یورو با سرمایه‌گذار و فایناس خارجی قرارداد امضا شد و این هفته شاهد اجرای عملیات انتقال‌ آب ارس پس از هفت سال خواهیم بود.
کد خبر: ۵۷۹۵۴۹
آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب ارس

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با فارس در مرند اظهار کرد:  انتقال آب رودخانه ارس به جلفا، مرند، شبستر و دشت تبریز از آرزوهای دیرینه مسئولان و مردم استان است و این طرح مهم زیربنایی با تصویب هیئت دولت و در سفر دوم استانی ریاست جمهوری نیز جزو مصوبات مهم بود.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و فایناس خارجی با اعتباری بالغ بر 875 میلیون یورو معادل چهار هزار میلیارد تومان عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و فایناس خارجی امضا شد و در این هفته شاهد اجرایی عملیات این طرح به دشت‌های یکانات و هرزندات مرند خواهیم شد.

نماینده مرد مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: طبق این قرارداد 15 هزار هکتار از دشت‌های تشه هرزندات و یکانات مرند زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت و برای 8 شهر و 81 روستا نیز تأمین آب شرب امکانپذیر خواهد شد.

طرح انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های مرند بیش از هفت سال است که آغاز شده بود، اما به علت کمبود اعتبارات و نبود سرمایه‌گذار راکد مانده بود که امروز در جلسه ویژه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو و سرمایه‌گذار خارجی در ماده 75 قانون برنامه بودجه زیر پیمان رفت و با پیگیری‌های مستمر حسن‌نژاد، نماینده پرتلاش مردم مرند و جلفا در مجلس در این هفته نیز شاهد عملیات اجرایی این طرح مهم و زیربنایی خواهیم شد.

با اجرای این طرح علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت‌های مرند آب شرب بیش از 8 شهر و 81 روستا نیز حل خواهد شد و برای 46 هزار نفر نیز فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

newsQrCode
برچسب ها: ارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها