معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که بخش درمان وزارت بهداشت دست‌کم با ۱۹۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه است، گفت: بیمه‌ها ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها بدهی معوقه دارند و هنوز نگرانی‌ها از کمبود جدی اعتبارات بخش درمان برطرف نشده است.
کد خبر: ۵۷۶۰۴۵
طلب ۱۶۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها ‌

حسن امامی‌رضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت موضوع کسری اعتبار بیمارستان‌ها و مطالبات معوقه آنها از بیمه‌ها مطرح شد و قرار شد در دولت پیگیری شود تا این بدهی‌ها پرداخت شود.

وی با تاکید براین‌که هنوز نگرانی ما از کمبود اعتبار و کسری بودجه بیمارستان‌ها رفع نشده است، تصریح کرد: ماه‌های گذشته برای حل این مساله، بیمارستان‌ها بیشترین توجه را روی کاهش هزینه‌ها و مدیریت هزینه گذاشتند؛ ولی مساله کمبود اعتبارات هنوز سر جای خودش است که امیدوارم در دولت جدید حل مساله اعتبارات بیمارستان‌ها در اولویت کاری قرار بگیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود:  کمبود اعتبار بیمارستان‌های دولتی هم باید از طریق بیمه‌ها و پرداخت‌های به موقع جبران شود و هم به اعتبارات حمایتی دولت نیاز دارند، در غیر این صورت شاهد افت بیشتر کیفیت خدمات در بیمارستان‌ها، افزایش سهم پرداختی مردم از هزینه‌های درمانی و سرگردانی و مشکلات بیشتر برای مردم خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها