تظاهرات معترضان در آنکارا پایتخت ترکیه دیشب و بامداد امروز نیز ادامه یافت.
کد خبر: ۵۷۲۵۵۵
ادامه تظاهرات معترضان در پایتخت ترکیه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه،گروهی از معترضان دیشب نیز با تجمع درخیابان کندی در محله چانکایا تظاهرات کردند.

نیروهای پلیس که درنزدیکی محل تجمع معترضان مستقر شده بودند ، بامداد امروز خواستار متفرق شدن تظاهرات کنندگان شدند.

گروهی از تظاهرات کنندگان تلاش کردند افرادی را که سنگ و بطری های نوشابه به طرف  نیروهای پلیس پرتاب می کردند، متوقف کنند.

همچنین گروهی از معترضان تلاش کردند مانع پیشروی خودروهای ویژه مقابله با ناآرامی های اجتماعی به طرف محل تجمع معترضان شوند.

نیروهای پلیس پس از آنکه رئیس پلیس آنکارا در این منطقه حضور یافت ، با استفاده از خودروهای آب پاش تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه ( جی اچ پی ) دیروز نیز از دولت این کشور به علت ناآرامی های اخیر ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از بخش تصویری روزنامه زمان، کمال قلیچدار اوغلو دیروز در سخنانی در نشست فراکسیون حزب جی اچ پی در مجلس ترکیه ، با انتقاد شدید از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ،‌گفت : یک حکومت سرکوبگر در پی به اسارت گرفتن ترکیه است.

قلیچدار اوغلو با تاکید بر اینکه وقایع اخیر ترکیه به این کشور زیان وارد کرده است ،‌ دولت اردوغان همان نزاعی را که در دیگر کشورها دنبال می کند به ترکیه نیز وارد کرده است.

رئیس حزب جی اچ پی با متهم ساختن دولت اردوغان به کاشتن بذر نزاع در ترکیه گفت : اکنون کار به جایی رسیده است که وی کشور خود را به میدان نبرد تبدیل کرده است.

وی گفت :‌ دولت ترکیه اکنون از تقویت نیروهای پلیس‌ و مداخله نیروهای نظامی در ناآرامی ها سخن می گوید. اگر این کشور خواستار آزادی است نباید به این سخنان اهمیت داد ، باید برای گسترش دامنه آزادی ها تلاش کرد.

قلیچدار اوغلو گفت : اردوغان اراده کسانی را که در انتخابات به حزب وی رای نداده اند ، اراده ملی نمی داند.

رئیس حزب جی اچ پی گفت : حوادث اخیر موجب شد اردوغان اعتبار خود را از دست دهد اما اعتبار ترکیه افزایش یافت.

وی افزود : جوانان معترض پارک گزی میدان تقسیم استانبول به سیاستمداران درس دادند. آنان علیه نظامی فرعونی مبارزه کردند. شما آزاد هستید شیوه زندگی خود را ‌آزادانه انتخاب کنید. شما شیوه زندگی خود را بر روی آزادی بنا نهاده اید و جهان از این موضوع تمجید می کند. ما نیز از شما حمایت می کنیم.

وی گفت : اردوغان در جنگی که علیه مردم آغاز کرده بود ،‌ شکست خورده است و جوانان معترض پیروز شده اند.

رئیس حزب جی اچ پی گفت : حزب جی اچ پی در وقایع اخیر حضور نداشت اما از معترضان حمایت کرد  و نمایندگان جی اچ پی برای جلوگیری از اغتشاش تلاش کردند. آنان میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس قرار گرفتند و تلاش کردند با گفتگو با وزیران ، استانداران و مقامات پلیس اوضاع را آرام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها