رییس مرکز سلامت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خبرنگاران باید برای سختی کار خود درخواست دهند تا این درخواست ها در کمیته های استانی بررسی شود و اینطور نیست که همه خبرنگاران مشمول سختی کار شوند.
کد خبر: ۵۵۸۳۲۲
همه خبرنگاران مشمول سختی کار نمی شوند

دکتر کاظم ندافی افزود: ممکن است فردی دارای سمت هایی مانند خبرنگار یا پرتوکار باشد اما بعدا وارد سیستم اداری شده و شغل او در تعریف شغل سخت و زیان آور نگنجد.

وی تاکید کرد: سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری هیچ محدودیتی ندارد اما این مساله باید بررسی شود که آیا فرد موردنظر واقعا در آن سمت کار می کند.

رئیس مرکز سلامت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت ،گفت: وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در تعیین سختی کار دخیل هستند و اگر کارگر یا کارمندی ادعا کند که شغل او زیان آور بوده و باید در فهرست مشاغل سخت قرار گیرد ابتدا در کمیته های ویژه استانی مطرح و بررسی می شود.

ندافی افزود: این کار طبق قانون در کشور در حال اجرا است اما بسیاری از افراد انتظار دارند که شغل آنها به صورت کارگاهی ، سخت و زیان آور شناخته شود در صورتی که قانون می گوید کارگر یا کارمند می تواند این ادعا را داشته باشد و این ادعا را پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی توانیم اعلام کنیم همه افرادی که در صنعت خاصی کار می کنند دارای شغل سخت و زیان آور هستند.

بر اساس آیین نامه مشاغل سخت، دستگاه های اجرایی مکلفند شرایط بهداشتی و ایمنی لازم را جهت ایجاد محیط مناسب کار برای متصدیان مشاغل این دستورالعمل فراهم آورده و نسبت به ارایه آموزش‌های ضروری در مورد انجام وظایف محوله و استفاده از ابزار و تجهیزات لازم، اقدام کنند.

این اظهارات در شرایطی است که آیین نامه مشاغل سخت وزیان آور بودن مشاغل بصورت واضح تعیین مصادیق را ذکر کرده و حتی اخیرا نمایندگان مجلس با مصوب کردن استفساریه ای که به تایید شورای نگهبان رسیده است تاکید کردند کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور فقط با ۷۳۰۰ روز سابقه بازنشسته می‌شوند.

در این استفساریه آمده بود آیا مراد قانونگذار از عبارت (افرادی که حداقل 20 سال متوالی ... اشتغال داشته باشند) در جزء یک بند ب تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مصویب 1379/11/30 مجلس شورای اسلامی داشتن حداقل 7300 روز اشتغال در یک یا چند شغل زیان‌آور در یک یا چندکارگاه است؟ 

که نمایندگان مجلس با مصوبه خود به این استفساریه اینگونه جواب دادند که بلی، توالی اشتغال به قدرت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها