رییس جمهوردر مراسم افتتاح پروژه های عمرانی در استان قم گفت:متاسفانه رشد جمعیت کشورمان امروز کاهش یافته و این برای یک ملت خطرناک است و باید آمار رشد جمعیت به روال سابق بازگردد چرا که اگر منحنی سن جمعیت بالا برود با توجه به اینکه جمعیت پیر قدرت تولید کمی داشته و هزینه زیادی نیز دارد پیشرفت اقتصادی نیز متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۲
کاهش رشد جمعیت کشور خطرناک است

ه گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی، زیربنایی و خدماتی در استان قم، با بیان اینکه خدا را شاکرم که برای ارائه چند خدمت به مردم قم به این استان سفر کرده‌ام، گفت: مردم قم از اولین موحدان روی زمین بوده و همواره به دنبال عدالت، برافرازی پرچم توحید و استقرار ارزشهای الهی بوده‌اند.

رییس جمهور افزود: مردم این دیار در راه استقرار تحقق آرمان‌های الهی مجاهدت کرده و عالمان و مجاهدان و فقهای بزرگی را در دامان خود تربیت کرده و تقدیم بشریت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم قم در حوادث مهم و سرنوشت ساز بشریت، پیشگام بوده‌اند، اظهار داشت: مردم قم در مبارزات دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات اخیر پیشگام بوده و هستند و حق این است که قم و مردم آن باید بهترین بوده و در عمران و آبادی و تامین نیازهای اساسی، برخوردار و برجسته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار این است که مردم قم و علمای این شهر پیشگام نشر اندیشه اسلام ناب و آرمان رهایی بشریت از چنگال مستکبرین بوده و مروجین اصلی عدالت طلبی و زمینه سازی برای استقرار حکومت جهانی باشند، تصریح کرد: امروز ملت ها برای یافتن خواسته خود چشم به ملت ایران دوخته‌ و به دنبال الگو ، راه، اندیشه و نقطه اتکائی جدید می‌گردند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز یک بیداری عظیم در عالم در حال تحقق است، خاطر نشان کرد: مفهوم عدالت و ایمان ناب، امروز در عرصه گیتی به سرعت در حال شکوفایی بوده و جایگاه آن در ذهن ملت ها در حال ارتقاء است و ملت ها بیش از پیش به آزادی ، عدالت ، کمال و کرامت تمایل پیدا می‌کنند و طبیعی است که در این مسیر به دنبال الگوها و پیشگامان هستند و در این راستا نگاهشان به ایران و به کانون جوشش اندیشه الهی در قلب ایران، یعنی قم است.

رییس جمهور با اشاره به چندین سفر خود به استان قم در زمان تصدی شهرداری تهران، گفت: در بازدیدهای آن زمان به این نتیجه رسیدیم که قم نیاز به یک تحول اساسی در عرصه شهرسازی دارد که به فضل الهی امروز این تحول آغاز شده و چهره امروز این شهر به هیچ وجه قابل مقایسه با آن سالها نیست.

وی با اشاره به بهره برداری از چندین طرح بزرگ در سفر امروز به قم ، ادامه داد: انتقال خط آهن عبوری از شهر قم به خارج از محیط شهری، شرایط بسیار مناسب تری برای توسعه شهری ایجاد کرده و فضای قابل توجهی برای شهرسازی و احداث اماکن عمومی در اختیار مسئولان شهر قرار می دهد؛ از سوی دیگر اجرای طرح قطار هوایی در قم که نشان از نگاه مدیریتی و فنی صحیح مسئولان این شهر دارد، تاثیرات بسیار مثبتی در شهر قم داشته و باعث ایجاد نشاط زیادی برای مردم خواهد شد و برخلاف تهران که برای ایجاد مترو پول ملت به چند برابر قیمت زیر زمین کرده شد، باعث ایجاد چهره ای مطلوب تر برای شهر قم خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداری کامل از سامانه انتقال آب به شهر قم آن را پروژه‌ای عظیم و پیچیده توصیف کرد که اجرای آن در حال حاضر نیازمند هزینه بیش از دو برابر هزینه صرف شده برای آن است و اظهار داشت: متاسفانه رشد جمعیت کشورمان امروز کاهش یافته و این برای یک ملت خطرناک است و باید آمار رشد جمعیت به روال سابق بازگردد چرا که اگر منحنی سن جمعیت بالا برود با توجه به اینکه جمعیت پیر قدرت تولید کمی داشته و هزینه زیادی نیز دارد پیشرفت اقتصادی نیز متوقف خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز پروژه انتقال آب به قم به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت دیگر مردم این دیار نباید نگران افزایش جمعیت باشند و انتظار است که مردم اهالی قم در عرصه اصلاح منحنی رشد جمعیت خط شکن باشند؛ چرا که جمعیت یک مؤلفه قدرت و ثروت است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه به عنوان ملت ایران نباید مأموریت آرمانی خود را فراموش کنیم، خاطر نشان کرد: وقتی یک حکومت مستقر شد طبیعی است که برخی امیال جای آرمانهای مورد نظر آن حکومت را بگیرند و چنانکه انقلاب رسول اکرم(ص) از این قاعده مستثنی نبود انقلاب ما نیز از آن برحذر نخواهد بود لذا باید هر روز شفافیت آرمانهای انقلاب اسلامی بیشتر، باورها محکم تر و مجاهدت‌های آرمانی پررنگتر شود تا نظام جمهوری اسلامی گرفتار سکون نگردد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران برای استقرار توحید، عدالت و پاکی انقلاب کرده است، گفت: باید مراقب باشیم تا پیشگامی ما در ایستادن، مقابل بی عدالتی ها حفظ شود چرا که چشم همه دنیا به ایران است؛ چرا که این ملت 1400 سال است که با عشق به حاکمیت جهانی موعود زندگی کرده و اساساً با عشق به چنین آرمانی به دنیا آمده‌اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه همت ما باید حرکت به سمت آرمان‌های بلند آسمانی باشد، اضافه کرد: ما اگر برای ساختن کشور هم تلاش می کنیم باید به عشق امام و انسان کامل باشد چرا که اساساً برپایی نظام جمهوری اسلامی به عشق ظهور امام و بعنوان حرکتی برای زمینه سازی ظهور صورت گرفته است.

وی شرایط جهان را به شدت در حال دگرگونی توصیف کرد و اظهار داشت: بنده خود را در میان افرادی که در خط انقلاب حرکت می کنند جزو آخرین نفرات می دانم اما با این حال تاکید می کنم که امروز جهان، تشنه حقیقت اسلام ناب و اندیشه های نو است و آن را در ایران می جوید.

رییس جمهور با ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با 8 تن از مولفان و اندیشمندان آمریکایی در سفر سال گذشته خود به نیویورک، تصریح کرد: در آن نشست یکی از افراد خطاب به من گفت؛ شما که اسلام را در کشور خود حاکم کرده‌اید چه ایده ای برای اداره آینده جهان دارید که من در پاسخ گفتم؛ همه ادعای ما حرکت در مسیر استقرار و پیاده کردن اسلام در جامعه است و هنوز اسلام به طور کامل در کشورمان حاکم نشده که اگر چنین اتفاقی افتاده بود، عطر آن همه جهان را در بر می گرفت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بنده به شخصه از جمله افرادی هستم که ایمان دارم که در مسیر برافراشتن پرچم توحید ، عشق و عدالت در همه قله های عالم موفق خواهیم بود، خاطر نشان کرد: هر چه از مسیر تلاش برای تحقق آرمانها فاصله بگیریم تحقق این آرمانها و برافراشته شدن پرچم عدالت بر فراز قله های عالم به عقب خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: امروز نام ایران در دنیا مصادف با عشق، عزت، ایستادگی ، رهایی و عدالت است و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به دو سفر خود برای شرکت در مراسم گرامیداشت درگذشت رییس‌جمهور فقید ونزوئلا و تحلیف رییس‌جمهور جدید این کشور گفت: آمریکای لاتین 400 سال تحت سلطه غربی‌ها تاریخی خونبار و غم‌بار را پشت سر گذاشت چرا که غربی‌ها و در راس آنها آمریکا این منطقه را حیاط خلوت خودشان می‌دانند و در همان روزهای حضور ما در ونزوئلا برای مراسم تحلیف نیز وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار این موضع که نتیجه انتخابات این کشور را قبول ندارد، این سخن غلط را که آمریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده است، تکرار کرد.

رییس‌جمهور افزود: حرکات و قیام‌های اعتراضی زیادی در آمریکای لاتین آغاز شد اما همه آنها سرکوب شدند تا نوبت به هوگوچاوز مومن و انقلابی رسید که در سخنرانی‌های خود نام امام عصر را می‌آورد و تاکید می‌کرد که راه ما راه امام مهدی است و می‌گفت هر چه جمهوری اسلامی در مسائل بین المللی بگوید ما هم همان موضع را خواهیم داشت و زمانی که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه بنده با او تلفنی صحبت کرده و تاکید کردم که ما باید کاری در برابر این اقدام صورت دهیم وی بلافاصله به وزارت خارجه کشورش دستور داد که سفیر صهیونیست‌ها را از ونزوئلا اخراج کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه ایشان را بیمار کردند و کشتند و پس از آن پیام ما و موضع ایران درباره ایشان باز موثر بود و ذهنیت‌ها را جهت داد چنانکه بسیاری از پیام‌ها درباره مرگ ایشان به این نکته تصریح داشتند که هوگوچاوز فردی مومن، پاک و تاثیرگذار در آمریکای لاتین و همه جهان بود.

رییس‌جمهور با اشاره به سیطره غربی‌ها و به ویژه آمریکا بر آمریکای لاتین و صدها شبکه تلویزیونی و رسانه این منطقه گفت: آقای چاوز یک تنه در برابر هیمنه آمریکا و غرب ایستاد و در برابر هجمه صدها رسانه وابسته به صهیونیست‌ها در این منطقه حداقل 15 کشور آمریکای لاتین را به خط انقلاب کشید و دست ‌آنها را در دست ایران گذاشت.

احمدی‌نژاد افزود: پس از مرگ هوگوچاوز شاهد بودیم که جمعیت میلیونی برای خداحافظی با پیکر او صف‌های چندین 10 کیلومتری ایجاد کرده بودند و وقتی ما در جمع آنها حضور پیدا کردیم درگذشت چاوز را به ما نیز تسلیت می گفتند و فریادهای زنده باد ایران و زنده باد عدالت سر می‌دادند و هم مردم ونزوئلا و هم رهبران کشورهای آمریکای لاتین می گفتند که هوگوچاوز ما را با ایران و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا کرد و ما امروز عاشق ایران هستیم.

رییس‌جمهور با اشاره به تکرار احساسات مردم و رهبران کشورهای آمریکای لاتین به خود به عنوان نماینده ملت ایران در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ونزوئلا اظهار داشت: امروز موج علاقه به ایران به عنوان نماد عشق ، توحید و عدالت در جهان در حال شعله‌ور شدن است و ما بابت این مسئله و تعهدی که پیش از آن با خدا ، ائمه، امام، شهدا و مردم بسته‌ایم در پیشگاه خدا مسئول هستیم تا این راه را ادامه داده و روی ارزشهای الهی پافشاری کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اندیشه مهدوی تنها راه نجات بشر در مقابل هجمه اندیشه‌های مادی است، تصریح کرد: ما در ایران مسئولیت داریم تا آرمانهای نظام، امام و امت را تبیین کنیم و به عنوان تنها راه نجات بشریت آن را به جهانیان ارائه کنیم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: تاکید بر حاکمیت جهانی به رهبری امام عصر(عج) به معنای آن نیست که ما به دنبال آن باشیم تا امام ما را بر دنیا حاکم کند یا اینکه جهان را مثل آنچه ما هستیم بکند چرا که ما خود هنوز به قله نرسیده و در مسیر هستیم و البته این مسئولیت ماست که اندیشه حکومت جهانی را در طراز اندیشه امروز بشر تبیین کرده، انتشار دهیم و بر آن پافشاری کنیم و مسئولیت قم و مردم آن و علمای آن در این راستا بیش از هر کس دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهروند تهرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
اون عده از مردم كه وضعیت مالی خوبی دارند و از توبره دولتیان به واردات و صادرات و رانت خواری مشغول هستند باكی از گرانی ندارند و شبانه روز در حال تولید مثل هستند و لی حقوق بگیران ساده و كارگران و اكثریت قریب به اتفاق مردم شكم خودشان را سیر نمیتوانند بكنند چه برسد به اینكه اولاد زیاد كنند وسلام

نیازمندی ها