رئیس جمهور گفت: در طرح پزشک خانواده باید به اطلاع رسانی و آموزش عمومی توجه شود.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۳
مردم باید درباره پزشک خانواده آموزش ببینند

به گزارش واحدمرکزی خبر،محمود احمدی نژاد در نشست دست اندرکاران کشوری طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع افزود : در طرح پزشک خانواده مهمترین کار این است که انگیزه های فردی در پایش سلامت افراد با اطلاع رسانی و آموزش زنده شود .

رئیس جمهور گفت : همه طبقات مردم باید در این زمینه آموزش ببینند و به میزانی که سلامت عمومی می شود  طرح های سلامت هم ضمانت بیشتری پیدا می کند .

وی افزود : کار اطلاع رسانی مهم است و مردم باید با آشنایی با ابعاد کار تحت پوشش طرح پزشک خانواده بیایند .

رئیس جمهور خطاب به دست اندرکاران طرح پزشک خانواده گفت : مردم باید به نظام سلامت  که شما اجرا می کنید اعتماد کنند .

وی بر نقش صدا وسیما و رسانه ها در اطلاع رسانی در این مورد تاکید کرد و گفت : رسانه ها می توانند مردم را با طرح پزشک خانواده و نظام سلامت آشنا کنند و این طرح را با چند برابر سرعت به پیش ببرند .

احمدی نژاد تامین سلامت و بهداشت مردم را از مهمترین وظایف حکومت دانست و تصریح کرد: حکومت باید برای همه حد قابل قبولی از سلامت و درمان را تامین کند، این کار عظیم نیازمند ضوابط بسیار دقیقی است.

رئیس جمهور گفت: باید پایگاه اطلاعات جامع ایجاد شود تا اطلاعات افراد ثبت شود چون ممکن است پزشکان و مردم جابه جا شوند .

وی افزود : این پایگاه می تواند درمان و میزان مصرف دارو را مدیریت کند .

 احمدی نژاد این نظام سلامت را به نفع بیمه ها دانست و گفت : شرکت های بیمه می توانند با سرمایه گذاری در این بخش هزینه هایشان را پایین بیاورند .

وی افزود : اگر مصرف دارو و هزینه جراحی پایین بیاید هزینه های بیمه هم پایین خواهد آمد .

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت پشتیبان طرح پزشک خانواده و نظام سلامت است گفت : بخشی از نارسایی ها در روستاهایی است که این نظام کامل نشده و فاصله ها بین دریافتی ها زیاد است .

 احمدی نژاد از دست اندرکاران طرح پزشک خانواده خواست تا این طرح را در اصفهان و تهران هم اجرا  کنند اما اول با اطلاع رسانی انگیزه ها را در مردم بالا ببرند .

وی با تاکید بر اینکه تجارت در بخش تجهیزات  پزشکی نبایدبه فرصتی برای پر شدن جیب عده ای تبدیل شود گفت : مراکز تولید دارو در جهان دست عده قلیلی صهیونیست است که می خواهند بر جوامع از این طریق حاکم شوند .

رئیس جمهور تصریح کرد : ما باید بر مبنای فرهنگ و توان خود نظام سلامتمان را استوار کنیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها