شعار هفته سلامت:

‌فشار خون را جدی بگیریم

برنامه‌های هفته سلامت با شعار جهانی «فشار خون را جدی بگیریم» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۴۲
‌فشار خون را جدی بگیریم

به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت در نشستی با خبرنگاران با اعلام این خبر با بیان این‌که نزدیک به 6 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیون نفری کشور با مراجعه به بیمارستان نیاز به دریافت خدمات درمانی و بستری دارند، افزود:‌ در این هفته تلاش می‌کنیم به حدود70 میلیون نفر دیگر از جمعیت ایران یادآوری کنیم که از سلامت خود مراقبت کنند.

فاطمه رخشانی با اشاره به این‌که فشار خون بالا از عوامل مهم خطرساز برای سلامتی است، گفت: تاکنون بیشتر به درصد کمی از جمعیت پرداخته ایم که بیمار شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده اند ولی باید جلوی بیمار شدن دیگران را گرفت و کاری کرد که مردم دچار درد و بیماری نشوند.

وی افزود:گنجانده شدن توجه به سبک زندگی سالم در برنامه‌های مراقبتی نظام سلامت امری مهم است که باید با بازنگری در برنامه‌های مراقبتی انجام شود و مردم نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: ما باید برای مقابله با بیماری‌ها در کشور بسیج شویم زیرا از نزدیک به سه دهه گذشته در دنیا سرمایه‌گذاری روی مردم برای حفظ سلامت جامعه انجام می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین هدف ما در هفته سلامت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامتی مردم به ویژه با موضوع فشار خون است.

وحید رحمتی رودسری افزود: افتتاح طرح‌های مختلف وزارت بهداشت در سراسر کشور، پیاده روی و جشن با موضوع فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی، استقرار پایگاه‌های اطلاع رسانی سلامت و آموزش همگانی در سطح شهر، اندازه گیری فشار خون و وزن مردم، برگزاری مسابقه‌های ورزشی مختلف و انتشار پیام‌های آموزشی با استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن شهری از برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های این هفته با این وزارتخانه همکاری کرده اند و برنامه‌های ویژه‌ای هم در مدارس کشور اجرا می‌شود.

7 آوریل مصادف با 18 فروردین روز جهانی سلامت نام‌گذاری شده است و در ایران از 18 تا 24 فروردین با عنوان هفته سلامت گرامی داشته می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: «فشار خون، آموزش و سبک زندگی سالم»، «فشار خون، تغذیه سالم و امنیت غذایی»،‌ «فشار خون، پزشک خانواده و نظام سلامت»، «فشار خون، همکاری بین بخشی و همبستگی اجتماعی»، «فشار خون، اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد»، «فشار خون، فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی» و «فشار خون، بیماریابی، درمان و پیشگیری از عوارض» عناوین روزهای هفته سلامت است.

رحمتی رودسری گفت: جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی برای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه‌ای سالم، جلب مشارکت سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد و همکاری‌های میان بخشی و دستگاه‌های مختلف درسلامت مردم و برجسته سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌ها و انتظارات از دیگر اهداف است که در هفته سلامت پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در این زمینه به بحث اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌ها بویژه در ارزیابی فعالیت دانشگاه‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای به اشتراک گذاشتن طرح ها، ایده‌ها و برنامه‌های تمام حوزه ها، سازمان‌ها،‌ دانشگاه‌ها و اطلاع رسانی مناسب توجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها