مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ایجاد کمپینگ‌های مجهز به امکانات اولیه اقامت نقش بسزایی در کاهش پدیده چادرخوابی مسافران در اماکن عمومی دارد، اما متاسفانه در این زمینه در استان گیلان به توفیقات مورد قبولی دست نیافته‌ایم.
کد خبر: ۵۴۷۱۵۶
مشکل چادرخوابی مسافران در گیلان

امید عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تا زمانی که وضع اقتصادی مردم به گونه‌ای نباشد که بتوانند براحتی هزینه‌های اسکان در هتل‌ها و دیگر اماکن اقامتی مناسب را بپردازند، مشکل چادرخوابی در حاشیه جاده‌ها، پارک‌ها و خیابان‌ها حل نمی‌شود.

وی گفت: این اداره‌کل برای کاهش پدیده چادرخوابی در سال گذشته تلاش کرده با فرستادن گروه‌های راهنما به مناطقی که معمولا مرکز برپایی چادرهای مسافرتی است، مسافران را با مکان‌های اقامتی ارزان‌قیمت آشنا کند.

دبیر ستاد دایم سفرهای استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد کمپینگ‌های مجهز به امکانات اولیه اقامت در این زمینه موثر است، اما درباره آن کار نکرده‌ایم و تاکنون بخش‌خصوصی نیز به صورت گسترده ورود پیدا نکرده است.

عزیزی با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل و این‌که شهرداری‌ و پلیس هم معمولا در هدایت مسافران به سمت استراحتگاه‌های نوروزی همکاری می‌کنند، افزود: توزیع نقشه راهنمای استان و فهرست و نشانی مراکز اقامتی، از دیگر کارهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای کاهش چادرخوابی مسافران است.

وی گفت: نوروز امسال بیش از 800 هزار نقشه و نقشه راهنما بین مسافران توزیع می‌شود و همچنین تعدادی از مدرسه‌ها نیز علاوه بر اقامت فرهنگیان به دیگر مسافران خدمات ارائه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: در جهت ترویج فرهنگ هتلداری و استفاده از هتل علاوه بر توجه به اشاعه فرهنگ گردشگری در جامعه و اولویت ‌دادن این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها، باید با امکانات اقامتی مناسب برای قشرهای مختلف و فراهم‌کردن تسهیلات مورد نیاز گردشگران و اطلاع‌رسانی درباره آنها، امکان استفاده بهینه از تمامی امکانات اقامتی، پذیرایی و گردشگری در سطح کشور با تامین امنیت همه جانبه ارزان‌سازی و روان‌سازی سفر را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح ملی سفر مهر که هدف برای تسهیل سفر برای اقشار کم درآمد، توسعه سفر و فرهنگ گردشگری است انتظار داریم که بسیاری از مشکلات همچون چادرخوابی که نه‌تنها در گیلان، بلکه در سراسر کشور به یک معضل تبدیل شده است، از بین برود.

وی همچنین درباره افرادی که غیرمجاز به اجاره‌دادن ویلا و خانه‌ می‌پردازند، افزود: درباره این افراد هیچ مجوزی برای این کار دریافت نکرده‌اند و کار آنها به نوعی غیرقانونی است، ضمن این‌که استفاده از خانه‌های شخصی افراد ناشناس ممکن است مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورد؛ بنابراین با افراد و دستگاه‌هایی که بدون مجوز اقدام به اقامت مسافران می‌کنند، برخورد می‌شود و ما در تلاشیم با ساماندهی تمامی این اقامتگاه‌های موقت در جهت  خدمات هر چه بهتر به مسافران بکوشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها