شهرها و جاذبه‌ها

طبیعت‌ رودبار گردشگران نوروزی را می‌خواند

توجه اصولی به گردشگری اکوتوریسم که صنعتی است درآمدزا، در حالی در کشور ما مورد غفلت واقع شده که در پهن دشت این سرزمین، ظرفیت‌های طبیعت‌گردی بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان گام مهمی در جهت شکوفایی اقتصاد این مناطق برداشت.
کد خبر: ۵۴۶۸۱۲

شهرستان رودبار در استان گیلان یکی از این مناطق است که به دلیل داشتن چشم‌اندازهای بدیع از تلفیق زندگی انسان و طبیعت، تنوع اقلیمی و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، زمینه را برای توسعه اکوتوریسم بیش از دیگر جنبه‌های گردشگری تقویت می‌‌کند.

رودبار به دلیل واقع شدن در دامنه کوهستان و در امتداد مسیر سفیدرود، منطقه‌ای بکر برای صنعت جهانگردی است و وجود ییلاقات و دژهای با صفای این ناحیه، مناطق و مناظر زیبای ییلاقی همچون سلانسر در کنار جاذبه‌های تاریخی، ارتفاعات پوشیده از درختان همیشه سبز، آب‌های معدنی گوارا و... این شهرستان را به یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان و کشور تبدیل کرده که می‌توان فعالیت‌های مختلف توریستی از قبیل گردشگری روستایی را برای آن برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار شهرستان رودبار در این‌باره به مهر می‌گوید: شهرستان رودبار به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت‌‌های فراوان اکوتوریسم است که باید با برنامه‌ریزی، استفاده بهینه و پایدار از این فرصت‌ها استفاده شود.

غلامحسین رجبی با بیان این‌که طبیعت‌گردی یکی از سالم‌ترین و پردرآمدترین شاخه‌های صنعت گردشگری است که در کنار فواید بسیار برای زیست‌بوم انسان به دلیل حضور آگاهانه‌اش در طبیعت، درآمد سرشاری را به کشورها می‌رساند، تصریح می‌کند: طبیعت‌گردان می‌پذیرند که در گردش مسئولانه خود بدون کم‌ترین آسیب‌رسانی به طبیعت، به تماشای زیبایی‌های آن بنشینند.

بستر توسعه آماده است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رودبار به‌عنوان یکی از این مناطق که مملو از مکان‌های گردشگری طبیعی و دارای تنوع آب و هوایی بالایی در نقاط مختلف است، می ‌گوید : فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری رودبار بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال، رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی است و مسئولان باید با برنامه‌ریزی هدفمند و جذب سرمایه‌های سرشار بخش خصوصی، بیشترین بهره را از این فرصت‌ها ببرند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری رودبار بستر مناسبی برای رفاه اجتماعی است.

عطاءالله حکیمی به تاثیر رسانه‌های جمعی در معرفی این صنعت اشاره می‌کند و می‌گوید: رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادها در هر جامعه‌ای نقش مهم و موثری در غلبه کردن بر موانع توسعه و رشد و شکوفایی این صنعت ایفا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها