فرش شیخ صفی به اردبیل می آید

احیای سردر تاریخی بقعه و میدان عالی قاپو

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اردبیل گفت: احیا و بازسازی بافت فرسوده بازار سنتی اردبیل به زودی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۶۲۷۷
بازار سنتی اردبیل بازسازی می شود

علی غفاری با بیان مطلب فوق، افزود: اجرای این طرح ارائه شده و به زودی با تصویب آن عملیات اجرایی بازسازی بازار سنتی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطابق با سیاست های دولت ضروری است سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده هر استان بازسازی شود، تصریح کرد: استان اردبیل نیز جزو استانهایی است که با هزار و 562 هکتار بافت فرسوده سهم قابل توجهی از بافت فرسوده کشور را دارا است.

غفاری با بیان اینکه بیشترین حجم بافت فرسوده در اردبیل به عنوان مرکز استان خلاصه شده است، افزود: محلات قدیمی، آثار باستانی و بازار سنتی بخشی از بافت فرسوده است.

به گفته مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اردبیل، در راستای حفظ آثار تاریخی و باستانی عملیات منسجمی به جهت احیای بافت های فرسوده این نواحی در سالهای اخیر اجرا شده است.

 آزاد سازی پنج هزار متر مربع از حریم بقعه شیخ صفی

وی افزود: از جمله این اقدامات آزادسازی پنج هزار متر مربع از حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

غفاری تصریح کرد: 300 متر مربع به مسجد، دو هزار و 600 متر مربع معابر جهت تردد و دو هزار و 100 متر مربع احداث دو پاساژ عالی قاپو و خطایی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری این اراضی و همچنین نحوه ساخت و حتی نماهای استفاده شده با نظارت و تائید میراث فرهنگی استان صورت گرفته است.

نوسازی 4600 متر مربع از بازار زرگران

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این، چهار هزار و 600 متر مربع از مساحت بازار زرگران در قالب بازار جدید زرگران احیا و نوسازی شده است.

غفاری با یادآوری واگذاری 93 واحد تجاری از این بازار افزود: نوسازی بازار زرگران در محل ساختمان قدیم دانشگاه آزاد اسلامی موجب زیبایی فضای یکی از پرترددترین مناطق شهری شده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها