در نظام مالیاتی جدید انجام می‌شود؛

ارائه آنلاین اطلاعات بانکی افراد به سازمان مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی:

نرخ مالیاتی افزایش نیافته است

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هیچ نرخی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که به مجلس شورای اسلامی ارایه شده ، اضافه نشده است.
کد خبر: ۵۴۳۲۱۶
نرخ مالیاتی افزایش نیافته است

علی عسکری در گفتگو با ایرنا،‌ در پاسخ به برخی از انتقادات درباره لایحه اصلاح قانون مالیات ها ، افزود: هر چند در این لایحه ، پایه های جدید مالیاتی برای اولین بار وضع شده ،اما نه تنها هیچ نرخی اضافه نشده ، بلکه برخی از نرخ های مالیاتی برای بخشی از فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: بر همین اساس در این لایحه نرخ مالیات حقوق بگیران بخش خصوصی و فعالان بخش مشاغل از 35 درصد به 25 درصد کاهش یافته ، ضمن اینکه پایه معافیت مالیاتی از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان ،از 10 میلیون به 50 میلیون و از 25 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون وزیر اموراقتصادی ودارایی در خصوص وضعیت مالیاتی بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات ها نیز گفت: نه تنها بار مضاعف مالیاتی برای فعالان بخش تولیدی که دارای فعالیت شفاف هستند، در نظر گرفته نشده، بلکه کاهش نیز یافته است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این لایحه امکان شناسایی برخی از فعالان اقتصادی که شفاف عمل نمی کنند و فرار مالیاتی دارند را فراهم می کند و بار مالیاتی تنها برای این عده افزوده می شود.

یادآور می شود ، لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با قید یک فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد و فوریت و کلیات آن تا کنون تصویب شده و مواد آن در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها