مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: مهاجرت قوها به گیلان امسال به 8 هزار قطعه رسیده است.
کد خبر: ۵۴۱۴۴۹
مهاجرت بی‌سابقه قوها به گیلان

امیر عبدوس  با اشاره به مهاجرت بی‌سابقه قوها به گیلان در سال جاری، گفت: مهاجرت این همه قوی زیبا به گیلان حاکی از اهمیت زیستگاه‌های گیلان است.

عبدوس ادامه داد: فرود 4600 قطعه در شالیزارهای محسن‌آباد گیلان آستانه اشرفیه نیز یک اتفاق زیباست که در روزهای گذشته به کمک مردم طبیعت دوست گیلان و به همت محیط زیست استان، برای تأمین غذای این قوها گندم‌پاشی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سالانه شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پرندگان به تالاب‌های استان گیلان هستیم که از این تعداد، 89 گونه پرنده، از جمله قوی فریادکش و گنگ به تالاب انزلی مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: تالاب انزلی با وسعت 20 هزار هکتار یکی از عرصه‌های مناسب برای تکثیر گونه‌های آبزی دریای خزر است که در فصل مهاجرت پرندگان نیز شاهد حضور گونه‌های مهاجری از جمله قوی فریادکش، قوی گنگ و کوچک، غاز خاکستری و پیشانی سفید کوچک، اردک بلوطی سرسبز و سرحنائی، انواع مرغابی سانان، چنگر و خوتکا و فیلوش و پلیکان و فلامینگو و غیره هستیم که همه اینها نقش بسیار مهمی در اکوسیستم منطقه و تالاب ایفا می‌کنند. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: قو گیلان محیط زیست
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
N.K
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
۰
۰
خیلی قشنگه مخصوصاً وقتی از نزدیك دیده بشه . از صیادان عزیز خواهش می كنم كه از شكارشون صرف نظر كنند و به فكر این باشند كه منقرض شدنشان چه ناراحت كننده است .

نیازمندی ها