مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت:

پرداخت ماهانه ۴۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان

مانند سال‌های گذشته چشم به دهان مسئولان دوخته‌اند تا زمان پرداخت عیدی‌شان را اعلام کنند تا بتوانند در آستانه سال نو این رقم هرچند ناچیز را به زخم زندگی‌شان بزنند، هرچند آنها همیشه از پرداخت با تاخیر مطالباتشان گله‌مندند.حکایت عیدی بازنشستگان، حکایت حلوایی است که آنها از چند‌ماه قبل با فکر کردن به آن دهانشان را شیرین می‌کنند تا زمانی‌که چشم‌شان به پولی که با تجربه هر ساله با تاخیرهای دقیقه 90 به حسابشان ریخته می‌شود، روشن شود.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۱
جزئیات پرداخت عیدی بازنشستگان

هرچند امسال مسوولان سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری تاکید می‌کنند تمام تلاش خود را برای پرداخت بموقع عیدی بازنشستگان به کار می‌گیرند، اما باید دید این وعده در اجرا تا چه اندازه عملی خواهد شد.

عیدی بازنشستگان کشوری، از اسفند

عیدی یک میلیون و 150 هزار بازنشسته کشوری قرار است از اسفند پرداخت شود.سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با جام‌جم توضیح می‌دهد: بر اساس اعلام معاونت راهبردی ریاست جمهوری، مبلغ این عیدی 402 هزار تومان تعیین شده است.

به گفته محمدرضا افشار، به محض تامین اعتبار از سوی دولت عیدی 402 هزار تومانی حداکثر تا نیمه اسفند از سوی دستگاه‌های اجرایی به حساب یک میلیون و 150 هزار بازنشسته کشوری واریز خواهد شد.

عیدی 402 هزارتومانی بازنشستگان نیروهای مسلح

بازنشستگان نیروهای مسلح نیز عیدی خود را تا پایان همین ماه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با جام‌جم توضیح می‌دهد: 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.به گفته سردار حسین دقیقی، مبلغ عیدی امسال بازنشستگان نیروهای مسلح 402 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی تاکید می‌کند: عیدی 650 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی نیروهای مسلح تا چند روز آینده و با حقوق بهمن آنها پرداخت خواهد شد.

پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق اسفند

یک میلیون و 700 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دیرتر از سایر گروه‌های بازنشستگی عیدی خود را خواهند گرفت.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال هم مانند سال گذشته در دقیقه 90 یعنی همراه با حقوق اسفند به آنها پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، مبلغ عیدی پرداختی به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را مانند سایر کارمندان دولت 402 هزار و 500 تومان اعلام کرده و می‌گوید: این رقم که روز گذشته مصوب شد، همراه با حقوق اسفند به یک میلیون و 700 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر پرداخت می‌شود.

علی‌اکبر خبازها در گفت‌وگو با ایسنا، دادن سبد نقدی نوروزی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان تامین اجتماعی می‌داند و تصریح می‌کند: در صورت تامین این اعتبار علاوه بر عیدی، مبلغ ریالی دیگری را نیز که هنوز میزان آن تعیین نشده، به بازنشستگان و مستمری‌ بگیران پرداخت می‌شود.

گلایه بازنشستگان از عیدی دقیقه 90

بازنشستگان و خانواده‌هایشان دیگر به گرفتن عیدی دقیقه‌90 عادت کرده‌اند، اعتراض هر ساله آنها به این وضع هم تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و امسال دوباره همین شرایط قرار است تکرار شود. وعده آغاز پرداخت عیدی‌ها از اسفند خبر خوشحال‌کننده‌ای نیست، چون بازنشسته‌ها نگران هستند که مبادا این پرداخت تا نیمه ماه طول بکشد.

برای خانواده‌ای که با حقوق بازنشستگی روزگار می‌گذراند دخل و خرج‌ها باید آنقدر حساب شده پیش برود تا اندک پس‌اندازی هم برای عیدی نوه‌ها و نتیجه‌ها باقی بماند.

بیشترین گلایه بازنشستگان این است که چرا عیدی‌ها آنقدر دیر پرداخت می‌شود که نتوانند کالاهای مورد نیازشان را زودتر خریداری کنند تا گرفتار گرانی شب عید نشوند.

توقع بازنشستگان از مسئولان این است که حداقل امسال دیگر تجربه تلخ سال گذشته تکرار نشود و آنها برای گرفتن عیدی 400 هزارتومانی شان تا دقیقه 90 چشم انتظار نمانند تا خانواده بازنشستگان هم بتوانند مانند سایر مردم برای خرید مایحتاج عید برنامه‌ریزی کنند.

میزان افزایش مستمری‌های سال 92، در حال بررسی

سال هنوز تمام نشده، بازنشستگان از همین حالا دغدغه درصد افزایش مستمری‌های سال آینده را دارند؛ بازنشسته‌هایی که پس از چند دهه کار شرافتمندانه هنوز در خانه استیجاری زندگی می‌کنند، بازنشسته‌هایی که در خانه یک تا چند فرزند محصل یا دانشجو دارند یا آنهایی که بیشترین روزهای ماه فرزندان و نوه‌هایشان مهمان دائم خانه‌شان هستند و نمی‌دانند که زندگی بازنشستگی یعنی با سیلی صورت را سرخ نگه داشتن.

بازنشستگانی که هر کدام از این شرایط را تجربه می‌کنند از همین حالا برای همان مبلغ اندک افزایش مستمری سال آینده نقشه‌ها کشیده‌اند تا شاید چاله‌های زندگی‌شان را پر کنند.

امسال هم به روال سال‌های پیش توقع آنها از مسئولان این است که در تصمیم‌گیری برای تعیین درصد افزایش مستمری‌های سال آینده به شرایط و مشکلات بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته باشند. آنها حق خود می‌دانند که پس از سال‌ها خدمت صادقانه حالا در دوران پیری و بازنشستگی مستمری دریافتی‌شان آنقدر باشد که دغدغه‌ای برای تامین هزینه‌های زندگی نداشته باشند.

بازنشستگان این توقع را هم دارند که افزایش مستمری‌ها حداکثر از اردیبهشت در حقوق دریافتی‌شان لحاظ شود تا آنها مانند سال‌های گذشته مجبور نباشند برای دریافت همین مبالغ اندک نیز ماه‌ها چشم انتظار بمانند، اما این طور که پیداست هنوز درصد افزایش مستمری سال آینده هیچ کدام از گروه‌های بازنشستگی مشخص نیست.

هرچند از گوشه و کنار خبر می‌رسد مسوولان سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی در کشور از همین حالا بررسی درباره میزان افزایش مستمری سال آینده بازنشستگان را آغاز کرده‌اند.

خبازها، مدیرعامل کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی درباره درصد افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان تحت پوشش این سازمان می‌گوید: شورای عالی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید درباره درصد افزایش حقوق‌های سال آینده بازنشستگان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری کند. درصد افزایش مستمری سال آینده بازنشستگان کشوری نیز هنوز مشخص نیست.

افشار، سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید می‌کند: بررسی‌های کارشناسی در این زمینه در حال انجام است و در آینده نزدیک درباره میزان افزایش حقوق سال آینده به بازنشستگان کشوری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
masoud
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
۰
۰
افزایش حقوق بازنشسته‌های تامین اجتماعی هر سال چهار ماه طول می كشد تا اضافه شود لطفا پیگیری فرمائید چرا اول سال افزایش اعمال نمی شود
اتوسا
-
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
۰
۰
این حرفا دیگه بیش از حد تكراری وسالهای سال است كه در چنین مواقعی بعضی روزنامه ها برای اینكه فروششان بالا بره واز قبل همین بازنشسته ها ی بیچاره به پول بیشتری برسند مطلبی مینویسند وهیچ مسولی حتی نمیبینند چه برسد كه بخوانند وتحت تاثیر واقع شوند سالهاست همه چیز تواین مملكت فقط حرفه وبس . به گروه جامعه دست شما درد نكنه میگم ممنون از توجه شما به حال بازنشسته ها.

نیازمندی ها