نقش فعالان فرهنگی در جهاد تبیین
در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی مطرح شد

نقش فعالان فرهنگی در جهاد تبیین

فضائلی: فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رفع کاستی‌های توزیع کتاب است

افتتاح ترنجستان سروش

مدیرعامل انتشارات سروش در مراسم افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای ترنجستان سروش با بیان این که این فروشگاه با همکاری مجمع ناشران انقلاب کار خود را آغاز کرده است، مهم‌ترین هدف راه‌اندازی آن را رفع مشکل توزیع کتاب در کشور معرفی کرد.
کد خبر: ۵۱۶۰۶۶

به گزارش مهر، مراسم افتتاح فروشگاه ترنجستان سروش روز گذشته با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مهدی فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمد اللهیاری مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد نثاری مدیر انتشارات امیرکبیر، محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر و سیدمحمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات در محل این فروشگاه واقع در خیابان انقلاب اسلامی برگزار شد.

فضائلی به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: حدود 16 سال پیش در چنین ایامی بود که فروشگاه سروش کار خود را در این محل آغاز کرد، اما فعالیت فروشگاه از دو سال پیش تقریبا از زمانی که من مدیریت انتشارات سروش را به عهده گرفتم، متوقف شد؛ چون فروشگاه به صورت واگذاری اداره می‌شد و قراردادش تمام شده بود. یکی از دغدغه‌های مهم ما طی این دو سال، راه‌اندازی این فروشگاه بود که به دلیل موانع با تاخیر انجام شد.

وی افزود: اتفاق مهمی که با راه‌اندازی این فروشگاه رخ می‌دهد، کار مشترک بین انتشارات سروش و مجمع ناشران انقلاب اسلامی است. مجمع ناشران یک گروه فرهنگی باورمند نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و مصمم در حوزه فرهنگ بویژه حوزه نشر است که از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از جهتگیری‌های مجمع ناشران، رونق بخشیدن و سامان دادن به توزیع محصولات فرهنگی است. مدیرعامل انتشارات سروش ادامه داد: همه صاحب‌نظران قبول دارند که یکی از کاستی‌های ما در حوزه نشر، ضعفی است که در حوزه توزیع داریم. مجمع ناشران با تاسیس شرکت ترنج، تلاشی را در حد بضاعت خود برای حل این معضل به کار گرفته است.

ترنجستان، محل عرضه کتاب‌های سالم

در ادامه این مراسم یاسر احمدوند، مدیرعامل شرکت ترنج گفت:‌ در کشور ما سال‌ها تمرکز بر حوزه تولید بوده است و به نوعی به حوزه توزیع کمتر توجه کرده‌ایم. شرکت ترنج با توجه به همین نیاز و برای رفع خلأهای موجود در عرصه توزیع بود.

محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در سخنرانی کوتاهی درباره راه‌اندازی رادیو کتاب گفت: براساس اهمیت کتاب در تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی و این‌که کتاب عصاره فضایل نخبگان یک ملت است، فرهنگ مطالعه باید افزایش یابد و کتاب در سبد فرهنگی و مصرفی خانواده قرار بگیرد، پخش برنامه و راه‌اندازی رادیو کتاب در دستور کتاب قرار گرفت تا ناشران متعهد و خوب معرفی شوند و فضایی برای بررسی آسیب‌های صنعت چاپ و کاغذ، معرفی کتاب‌های خوب و ایجاد انگیزه برای تولید کتاب باشد.

وی گفت: رسانه ملی تصمیم دارد با استفاده از همکاری همگان به راه‌اندازی رادیو کتاب اقدام کند و از نظرات همه دوستان بویژه مجمع ناشران انقلاب در طراحی حرکت و تدوین برنامه‌ها استفاده کردیم و در چند روز آینده با برطرف شدن مشکلات فنی، رادیو کتاب را راه‌اندازی می‌کنیم. صوفی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تاریخ دقیق راه‌اندازی این رادیو گفت: روز دقیق راه‌اندازی رادیو کتاب مشخص نیست اما در کمتر از یک هفته دیگر این رادیو راه‌اندازی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها