نمایندگان مجلس در جلسه امروز با افزایش 20 نماینده به تعداد کل نمایندگان کشور مخالفت کرده و لایحه اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها را از دستور کار، خارج کردند.
کد خبر: ۴۷۱۸۱۳

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار جام جم آنلاین، لایحه اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان سال گذشته نیز در صحن مجلس مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند این لایحه امروز برای دومین بار در صحن مجلس مطرح گردید که نمایندگان باردیگر به آن رای مخالف دادند.

براساس ماده واحده این طرح، قرار بود تعداد نمایندگان مجلس از 290 نماینده به 310 نفر افزایش یافته و تعداد حوزه های انتخابیه از 207 حوزه به 225 حوزه انتخابیه افزایش یابد.

عبدالحسین ناصری سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص لایحه مذکور را در صحن مجلس قرائت کرد و سپس محمدرضا خباز نماینده کاشمر، سید نجیب حسینی نماینده مینودشت، حسن نوروزی نماینده رباط کریم به عنوان موافقان و سید حسن نقوی نماینده ورامین، سید جلال یحیی زاده نماینده تفت و مهرداد لاهوتی به عنوان مخالفان این لایحه، صحبت کردند.

نظر موافقان بر این بود که در حال حاضر که انتخابات مجلس تمام شده نمایندگان می توانند بدون در نظر گرفتن شرایط خود به این لایحه رای دهند اما مخالفان معتقد بودند که لایحه مذکور بدون درنظر گرفتن عدالت ، تنظیم شده و افزایش نمایندگان در حوزه های انتخابیه براساس جغرافیا و جمعیت کشور نیست.

از مجموع 197 نفر نماینده حاضر تنها 87 نماینده به این لایحه رای موافق دادند که بدین ترتیب این لایحه به تصویب نرسید.

همچنین 68 نماینده، رای مخالف و 16 نماینده، رای ممتنع دادند.همچنین 26 نماینده در رای گیری شرکت نکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها