یک حمام قدیمی، با ابتکار جوان بیرجندی به کافه کتاب تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۵۵۳۸۸

کتاب‌هایی که سر از یک حمام قدیمی درآوردند

 به گزارش جام جم آنلاین،سیده فرزانه حسینی، مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند گفت: به کتابخوانی علاقه زیادی دارم و از هر فرصتی برای خواندن کتاب جدید استفاده می‌کنم و این علاقه سبب شد تا در تابستان ۱۴۰۰ ایده ایجاد کافه کتاب در ذهنم کلید بخورد.

وی افزود: پس از تحقیقات متعدد، در مرکز بیرجند شناسی به یک ساختمان قدیمی رسیدم که در گذشته به عنوان حمام استفاده می‌شد و آن را مکانی مناسب برای این کار دیدم.

حسینی گفت: پس از رایزنی و دریافت مجوز‌های لازم، اقدام به تهیه کتاب‌هایی در حوزه‌های روان‌شناسی، انگیزشی و … کردم.

وی، هدف از ایجاد این کافه کتاب را افزایش آگاهی جامعه و بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بیرجند عنوان کرد.

مسئول کافه کتاب نیکان با بیان اینکه اکنون بیش از هزار جلدکتاب در این مجموعه داریم، افزود: کافه کتاب پذیرای همه محدوده‌های سنی از جمله کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان است تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند از محیط آرام و باصفای این مجموعه برای مطالعه استفاده کنند.

حسینی گفت: در فواصل زمانی مختلف در این مرکز شب شعر نیز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب و شعر می‌توانند در این دورهمی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در زمان برپایی نمایشگاه‌ها و رونمایی از کتاب‌ها با نهاد‌ها و ارگان‌های مربوطه همکاری داشته باشیم افزود: فروش و امانت کتاب، استفاده از خانه بازی کودکان، تبادل اطلاعات کتابخوانی و مطالعه به صورت رایگان در محیط آرام از جمله خدمات این کافه کتاب به دوستداران کتاب است.

حسینی همچنین با اشاره به علاقه‌اش به نویسندگی گفت: در آینده‌ای نزدیک هدفم برای نوشتن کتاب را اجرایی خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها