«زیست رو» به عنوان تنها مسابقه زیست محیطی در رسانه روی آنتن رادیو سلامت می رود و در این برنامه مردم با پاسخ دادن به سئوالات پیرامون محیط زیست با یکدیگر رقابت می کنند.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه زیست رو گفت: این مسابقه رادیویی، به منظور ارتقای اطلاعات وآگاهی شنوندگان نسبت به محیط زیست، ایجاد تقویت و یا تغییر نوع نگرش افراد جامعه نسبت به محیط زیست، و ایجاد و یا تقویت رفتار مثبت درباره محیط زیست، و با رویكرد اطلاع رسانی، آموزشی، سرگرمی و تفریحی پخش می شود. این مسابقه تنها مسابقه زیست محیطی رسانه است که سه شنبه ها ساعت 20 از رادیو سلامت پخش می شود.

وی ادامه داد: این برنامه با طراحی بخش های مختلف تولید و پخش می شود. زیست بوم، زیست مندان، پازیست، نقشه خوانی، دیده بان، بخش های مختلف برنامه است که شنوندگان در هر بخش باید پاسخگوی سئوالات باشند. این بخش ها با افكت های هیجانی و مربوط به محیط زیست و موسیقی های خاصی كه فضای مسابقه را در موقعیت های طراحی شده قرار می دهد، تا برای شركت كننده ها محیط مورد نظر را تصویرسازی كنیم.

وی ادامه داد: در مسابقه زیست رو، زمان بسیار مهم است؛ به طور نمونه، در بخش زیست مندان با پخش بعضی از مستند حیات وحش در مدت یك دقیقه از شركت كننده ها می خواهیم گونه جانوری مورد نظر را شناسایی كنند و شركت كنندگان مسابقه در ابتدای كار از بین موقعیت های محیط زیستی از جمله دریا، كوه، جنگل، بیابان، كویر و دشت نامی برای خود انتخاب می كنند و تا پایان مسابقه از این نام برای پاسخ گفتن استفاده می كنند. مسابقه زیست رو نخستین مسابقه رادیویی و تلویزیونی در حوزه محیط زیست است و شركت كننده ها حتما باید اطلاعات خوب محیط زیستی داشته باشند.

بی تقصیر در ادامه بیان كرد: این مسابقه با بخش های مختلف هر بار هیجان تازه ای به شركت كننده و مخاطب می بخشد و داور مدام پاسخ های آنها را ارزیابی می كند و با توجه به نظر داور امتیازها به شركت كننده ها تعلق می گیرد. فرزاد علیزاده داور برنامه و گویندگی برنامه به عهده امین ضیایی است.این تهیه كننده رادیو سلامت اظهارداشت: طراحی جذاب سوالات فاطمه شهبازی باعث شده تا شنوندگان در معرض چالش های متفاوت برای سئوالات قرار بگیرند و هیجان شان برای ادامه مسابقه بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها