معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت:

تشکیل دبیرخانه میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت در فارس

۲۶ هنرمند از فارس، ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان را در نمایشگاه تهران معرفی می کنند.
کد خبر: ۱۴۵۴۳۲۰

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری هستند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، 30 رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی تهران از دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز شده و تا دوازدهم اردیبهشت برپاست.
ثابت اقلیدی افزود: فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای ، بروشور دوزبانه به همراه مترجمان به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت تجهیز شده است، اضافه کرد: برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی، فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها