مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:

محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل

اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری این استان جوابگوی نیاز همه طرح‌های در حال اجرا نیست.
کد خبر: ۱۴۵۳۲۱۱

به گزارش جام جم آنلاین،حسن محمدی ادیب در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گردشگری خلخال از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان خبر داد و افزود: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.
وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم، گفت: حداقل اعتبارات پیش‌بینی شده برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲۵۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.
محمدی ادیب اضافه کرد: در حالی که سرمایه‌گذاران تمام ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فاز‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های گردشگری است.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه‌گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خردادماه امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها