یزد- حاتمی زاده گفت: هدف اصلی نامگذاری روز گندم و نان بحث نشاط اجتماعی، احیاء فرهنگ زندگی روستایی و توجه به روستاها بعنوان کانون های تولید است.
کد خبر: ۱۴۵۲۹۷۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از اضافه شدن ۷ مناسبت جدید مرتبط با بخش کشاورزی با عناوین روز گندم و نان ۳۱ فروردین، روز گل محمدی و گلاب ۲۰ اردیبهشت، روز عسل ۳۱ مرداد، روز خرما ۲۵ شهریور، روز زعفران ۵ آبان، روز انار۷ آبان و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور خبر داد.

حاتمی زاده گفت: هدف اصلی نامگذاری روز گندم و نان بحث نشاط اجتماعی، احیاء فرهنگ زندگی روستایی و توجه به روستاها بعنوان کانون های تولید است

وی افزود: امیدواریم با کمک و همراهی مردم، تشکلها و اتحادیه ها شاهد برگزاری جشن هایی در مناطق مختلف استان در راستای ایجاد امید و نشاط اجتماعی و برپایی آئین های شکرگزاری در بین مردم و کشاورزان باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه ذائقه ایرانیها نان را  همیشه پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی میداند، گفت سفره ما ایرانیها بدون نان یک چیز را کم دارد.

حاتمی زاده تصریح کرد: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی ها است که بدین منظور بنا داریم مراسم روز مزرعه گندم را دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در شهرستان خاتم برگزار کنیم.

 

وی افزود: در حاشیه مراسم روز مزرعه علاوه بر برپایی کارگاههای آموزشی و حل مسئله برنامه داریم ضمن بازدید از مزارع و صنایع فرآوری وابسته با حضور تولیدکنندگان، مسئولین، محققین و کارشناسان، مسائل و مشکلات تولید را مطرح و مرتفع نماییم همچنین در این مراسم از گندمکاران نمونه و نانوایان برتر تجلیل بعمل میآید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

محمدعلی حاتمی زاده اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان یزد با برنامه ریزی های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید گام های بسیار مهم و موثری برداشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: ۳۱ فروردین، روز ملی "گندم و نان" یادآور تلاش کشاورزِ گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران برای رسیدن به خودکفایی ما در تولید و استقلال غذایی است، این روز ملی را به همه کشاورزان و سنگر‌بانان دفاع از حریم امنیت غذایی تبریک عرض می‌نمایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها