در نشست بین‌المللی «اربعین و مقاومت اسلامی» در کربلا مطرح شد

صدای اربعین باید به گوش جهان برسد \ قدرت نرم اربعین، جنگ نرم دشمن را در هم می‌شکند

«جام‌جم» از ناکامی پروژه ایران هراسی محور عبری-غربی گزارش می دهد

ارتقای قدرت نرم ایران در منطقه

با گذشت بیش از ۱۹۰ روز از جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی فلسطین در غزه، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که وارد درگیری مستقیم با تل‌آویو شده و با حمله گسترده پهپادی- موشکی عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۴۵۲۶۱۵
 
شامگاه شنبه یگان‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درعملیات«وعده صادق» بیش از۳۰۰ پرتابه به سمت اهداف نظامی درفلسطین اشغالی هدایت کردند.باوجود همکاری دست کم چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن با سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی،موشک‌های ایرانی موفق شدند پایگاه هوایی راهبردی نواتیم، محل استقرارجنگنده‌های اف- ۳۵ را هدف قرار دهند.فارغ از ابعاد نظامی- فنی حمله بی‌سابقه ایران به رژیم‌صهیونیستی،به نظرمی‌آید انتشار این خبر در فضای مجازی به سرعت سبب افزایش محبوبیت ایران میان شهروندان کشورهای حوزه غرب آسیا ودرسطحی بالاتر،جهان اسلام شده است.
   
آرامش مردم غزه در سایه عملیات ایران
تأثیر مستقیم این حمله بر توقف عملیات ارتش صهیونیستی در نوار غزه و آرامش ساکنان این باریکه سبب شده است بسیاری از مخاطبان خارجی و تحلیلگران نسبت به اقدامات ضد صهیونیستی محور مقاومت همدلی بیشتری نشان دهند.پس از جنگ داخلی در سوریه و رشد افراط‌گرایی در منطقه، دستگاه‌های تبلیغاتی عربی سعی کردند ایران را مخالف به قدرت رسیدن نیروهای اسلام‌گرا دردمشق معرفی کنند.این ادعا درحالی مطرح می‌شدکه گروه‌های تروریستی فعال در سوریه درهمکاری نزدیک با رژیم‌صهیونیستی قصد داشتند پس از تغییر نظام سیاسی سوریه، امکان ارتباط میان ایران و لبنان را قطع کنند.این کارزار فرسایشی در شام سبب شدمحورمقاومت سال‌ها روی مبارزه باتروریسم تمرکزودرعین حال باروایت رسانه‌ای کشورهای عربی ورژیم صهیونیستی مقابله کند. با فروکش کردن فتنه جنگ مذهبی در منطقه و برجسته شدن مجدد موضوع فلسطین به نظر می‌آید گذر زمان به خوبی حامیان و دشمنان واقعی آرمان قدس را به افکار عمومی؛ به ویژه ملت‌های منطقه نشان داده است.
   
فرصت‌سوزی نکنیم
در حالی که جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی بر تحریم شرکت‌ها و کالاهای حامی این رژیم تأکید می‌کند، خرید و حمایت از نمادهای حامی فلسطین و محور مقاومت باید به موجی جهانی تبدیل شود. به عبارت دیگر، اگر افزایش محبوبیت ایران نتواند در صحنه‌های مختلف به افزایش مزیت نسبی کشورمان کمک کند، آنگاه باید از فرصت‌سوزی تاریخی کشور در برابر پنجره باز شده در برابر کالاها و تولیدات اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی ایران در بازار کشورهای عربی و اسلامی سخن گفت. یکی از پیامدهای ایجابی عملیات «طوفان الاقصی» برای منافع ملی ایران، تقویت نماد جمهوری اسلامی ایران میان کشورهای مسلمان است. با گذشت بیش از شش ماه از جنگ غزه، ایران همراه اعضای محور مقاومت برای حمایت از مردم فلسطین و اعمال فشار بر دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی رویکرد «وحدت میدان‌ها» را دنبال می‌کند. اتخاذ چنین سیاستی سبب شده تل‌آویو و سنتکام از شمال سرزمین‌های اشغالی تا محدوده دریای سرخ درگیر مقابله با تهدیدات گروه‌های مقاومت شوند و نتوانند تمام توان نظامی خود را در غزه متمرکز کنند.

موج حمایت از ایران  در فضای مجازی
پست‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس پس از عملیات «وعده صادق» یکی از مظاهر افزایش محبوبیت ایران در جهان اسلام است. به عنوان نمونه، کاربری فلسطینی در حساب شخصی خود نوشت، بعد از مدت طولانی فلسطینیان می‌توانند در آرامش استراحت کنند. حساب کاربری «Palestine Online» تصاویری از شادی مردم لبنان و بیروت را پس از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی به اشتراک گذاشت. همزمان تصاویر مشابهی از شادی مردم منطقه، به ویژه عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. کاربری مالزیایی با انتشار خبر حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی در بخش نقل توئیت نوشت، اقدام نظامی ایران طبق اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در زمینه حق قانونی برای دفاع از خود است.‌ قدرت نرم به دست آمده از اقدامات میدانی نیروهای مسلح باید از سوی دستگاه‌های متولی فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی غنیمت شمرده شود و تهران باید بتواند با استفاده از این اندوخته به نقش‌آفرینی بیشتری در جهان اسلام بپردازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها