یک عضو کمیسیون فرهنگی در گفتگو با جام جم آنلاین:

بدپوششی خانواده‌ها را هدف قرار داده است

نماینده اصفهان با اشاره به اینکه پدیده بدحجابی و بدپوششی خانواده‌ها را هدف قرار داده است، گفت: قطعا هر کسی که خواهان امنیت و اقتدار کشور است باید از پلیس حمایت کند.
نماینده اصفهان با اشاره به اینکه پدیده بدحجابی و بدپوششی خانواده‌ها را هدف قرار داده است، گفت: قطعا هر کسی که خواهان امنیت و اقتدار کشور است باید از پلیس حمایت کند.
کد خبر: ۱۴۵۱۹۷۱
امیرحسین بانکی پورفرد نماینده اصفهان در مجلس یازدهم در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اجرایی شدن «طرح نور در برخورد با کشف حجاب» خاطرنشان کرد: فراجا هم در قانون و هم در قانونی که طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد وظایف و تکالیف ویژه‌ای در خصوص برخورد با پدیده بی حجابی دارد که براساس آن متخلفین و مجرمین در این حوزه را شناسایی و جریمه و سپس به دستگاه قضایی معرفی کند 
 
وی با بیان اینکه ساختارشکنی‌هایی صورت گرفته در حوزه حجاب باعث تکدر خاطر بسیاری از خانواده‌ها شده است گفت: در کنار اقدامات پلیس باید توجه داشت که براساس قانون همه دستگاه‌های مرتبط هم موظفند که در این عرصه به کار فرهنگی و تبلیغی بپردازند و علاوه بر بایستی حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی صورت بگیرد و اهالی رسانه هم از مطالبه گر اقدامات فرهنگی سایر دستگاه‌ها باشند.
 
بانکی پورفرد ادامه داد: قانون جدیدی که بزودی ابلاغ خواهد شد تکلیف هر دستگاه مرتبط در حوزه اقتصادی و فرهنگی مثل وزارتخانه اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن، ارشاد، آموزش و پرورش، آموزش عالی و ... را درباره موضوع حجاب مشخص کرده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه فضای عمومی جامعه موافق اجرایی شدن این طرح است تصریح کرد: عمل به انجام وظایف و تکالیف محوطه برای هر دستگاهی از جمله پلیس ممکن با چالش‌هایی همراه باشد. طبعا کسب آموزش‌های لازم از سوی نیروی انتظامی در زمینه نحوه برخورد با افراد بدججاب تا حدود زیادی موانع موجود را برطرف خواهد کرد.
 
بانکی پور اضافه کرد: قطعا هر کسی که خواهان امنیت و اقتدار کشور است باید از پلیس حمایت کند. البته باید توجه داشت که در مسیر اجرایی کردن این طرح برخی در پی مانع تراشی هستند و نوعا بعضی از افراد در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته با تبلیغات جریان خارج از کشور همراه می‌شوند. 
 
نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که پدیده بدحجابی و بدپوششی خانواده‌ها را هدف قرار داده است. هر ایرانی دلش برای خانواده می‌تپد و همچنان اصالتش را حفظ کرده است و ما نباید بگذاریم که به کانون خانواده آسیب برسد. وضعیت ناهنجاری که طی کی دو سال اخیر بعضا در برخی از مناطق شهری رخ داده است حتی مورد اعتراض بانوانی است که رعایت حجاب کامل را ندارند و این رفتار‌ها را مناسب فرهنگ ایرانی نمی‌دانند. طبعا برای محافظت از فضا‌های اجتماعی هم باید کار فرهنگی و تبلیغی انجام داد و هم از لحاظ مدیریتی بگونه‌ای ساختار‌های تعریف شود که کمتر با چنین پدیده‌هایی روبرو شویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها