مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

۴۲ درصد حجم مخازن سدهای لرستان پُر است

خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴۲ درصد حجم مخازن سدهای استان پُر است
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴۲ درصد حجم مخازن سدهای استان پُر است
کد خبر: ۱۴۵۱۸۲۹

به گزارش جام جمک آنلاین لرستان داریوش حسن‌نژاد امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ایستگاه‌های اندازه‌گیری بر روی رودخانه‌های دز و کرخه حدوداً ۱۲ و نیم میلیارد مترمکعب خروجی آب استان بوده که ۱۲ درصد رواناب‌ها کشور را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: از این ۱۲ و نیم میلیارد تولید استان ۸ میلیارد در دو حوزه کرخه و کارون است و ۴ و نیم میلیارد از استان‌های هم‌جوار وارد استان می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اضافه کرد: ذخیره آب تجدید پذیر آبرفت‌های لرستان در دشت‌های استان حدود ۳۲۰۰ کیلومترمربع و ذخیره آب تجدید پذیر سازنده‌های سخت زاگرس در گستره استان حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده که از این میزان معادل ۵۹ درصد مربوط به حوزه کرخه و ۳۴۹ میلیون مترمکعب معادل ۴۱ درصد مربوط به حوزه کارون است.
حسن‌نژاد بیان کرد: متوسط افت کسری مخازن این استان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شش متر و ۴۰ سانتی‌متر بوده که معادل افت سالانه ۲۳ سانتی‌متر است.
وی ادامه داد: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی لرستان در بلندمدت مربوط به کوهدشت، ازنا و الیگودرز بوده که این میزان معادل به‌ترتیب معادل ۲۱ متر، ۵۰ سانتی‌متر، ۹ متر و ۴۰ سانتی‌متر است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: ۸۸ میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان بوده که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌ درصدی برخوردار است.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از حجم مخازن سدهای این استان در حال حاضر پر است و سدهای لرستان به‌جز دو سد مروک و ایوشان ذخیرۀ آب لازم را ندارند.
وی با اشاره به آبگیری سد کمندان و تاج امیر در سال گذشته، افزود: ۱۲ میلیون مترمکعب هم‌اکنون در پشت سد کمندان ذخیره است.
 

newsQrCode
برچسب ها: سد لرستان منطقه ای
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها