در پی بارندگی شدید در یزد؛

امدادرسانی همچنان ادامه دارد

یزد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با پایان یافتن طرح نوروزی هلال احمر یزد به ۴۶ هزار و ۳۳۸ تن از مسافران نوروزی در پست های نوروزی هلال احمر در یزد خدمات مربوطه ارائه شده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۴۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد عشقی با اشاره به اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در یزد، اظهار داشت: با پایان یافتن این طرح،  ۴۶ هزار و ۳۳۸  مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر یزد در ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت، افزود: در این طرح، خدماتی از جمله ایستگاه سلامت، ایجاد فضای دوستدار کودک برای سرگرمی و بازی کودکان همراه با آموزش، آموزش امداد و کمکهای اولیه، آموزش مهارتهای ایمنی،خیمه‌نماز، طرح یاس و غیره ارائه شده است.

عشقی با بیان این که تعداد هشت پست ثابت و هفت اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش ۱۶۰۶ نفر/روز، تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۲ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر استفاده کردند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی پنج هزار و ۸۳۸ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و سه هزار و ۲۶۶ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به فعالیت هفت پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری و بافت قدیم استان و شهرستانها افزود: بیش از ۹ هزار  و ۲۹۶ مسافر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ایام طرح نوروزی، پنج هزار و ۷۸۰ نفر به پویش ملی بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» پیوسته و در بخش‌های پیشگیری از مخاطرات و توزیع اقلام فرهنگی و اجرای پویش سبز که به منظور حفظ محیط زیست انجام شد هموطنان و هم استانی‌ها از خدمات ارائه شده استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در این مدت، جوانان سه هزار و  ۲۱۹ نفر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و دو هزار و ۶۱۱ نفر آموزش سنجش فشار خون به مسافرین ارائه شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۹ هزار و ۲۹۶ نفر از خدمات امدادی و بشردوستانه تیم سحاب، بیان کرد: در ۱۳ فروردین ماه مصادف با روز طبیعت، جوانان عضو تیم سحاب هلال احمر استان یزد با توزیع هفت هزار و ۱۱۰ اقلام زیست محیطی و توصیه‌های آن، در بوستان‌ها به مردم و مسافرین خدمات ارائه کردند.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۴۳۰ اصله نهال در اجرای پویش درختکاری با شعار «یک روز درختکاری، یک عمر نگهداری، نوروز بدون زباله زیباست» در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با هدف کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی با همکاری منابع طبیعی و دیگر نهادها و مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال احمر در سراسر استان کاشته شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها