سیدعلی صالحی،فریبرز سریال نون خ

حتی سیگار هم نمی‌کشم

سید علی صالحی یکی از سفیران جدید پیشگیری از اعتیاد است.وی را سال‌هاست در عرصه سینما و تلویزیون و درجعبه جادو و پرده نقره‌ای دیده‌ایم.بازیگری که البته با ایفای نقش درسریال پر‌مخاطبی همچون نون خ بیشترازهمیشه دیده شد وخوش درخشید.این بازیگر جوان وبا‌استعداد کشورمان یکی ازسفیران زندگی ستاد مبارزه باموادمخدر است.
کد خبر: ۱۴۵۱۱۸۸
حتی سیگار هم نمی‌کشم
 
وی درباره همکاری‌‌اش با ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید:
«سال گذشته بودکه ما درنمایشگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر در خیابان حجاب به دعوت دکتر مومنی شرکت کردیم و در آنجا بود که مفتخر شدیم سفیر پیشگیری از اعتیاد باشیم.»
صالحی درباره فعالیت‌هایش در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید می‌کند:
«من در طول این سال‌ها در کنار موضوع مبارزه با مواد مخدر و امر مهم پیشگیری بوده‌ام، چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌هایی که وجود دارد تلاش کرده‌ام تا در راستای اعتلای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و هشدار درباره اعتیاد در حد توانم کمک حال باشم.»
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره مسئولیت اجتماعی هنرمندان در خصوص مبارزه با اعتیاد می‌گوید:
«ما در تولیدات فرهنگی می‌توانیم در این حوزه بسیار تأثیرگذار باشیم؛ چه در حوزه سینما و چه تئاتر و تلویزیون.»
وی تصریح می‌کند: «اصلی‌ترین چیزی که من به‌عنوان یک هنرمند به آن باور دارم این است که خودم به این عارضه گرفتار نشوم و در واقع برای جوانان و دیگران الگوی عملی باشم که خدا را شکر من خودم سیگار هم نمی‌کشم. در واقع معتقدم هر کسی در هر جایگاهی که حضور دارد، باید هر موضوعی را از خودش شروع کند؛ من هم سعی کردم در درجه اول این را رعایت کنم و بعد از آن برای دیگران بخواهم اقدامی داشته باشم؛ آن هم نه در قالب نصیحت! بلکه تلاش می‌کنم در قالب آنچه‌ می‌دانم و وجود دارد هشدارهایی را مطرح کنم.» ازنگاه این هنرمند تک تک افراد باید براساس مسئولیتی که در زندگی‌ در قبال اطرافیان و جامعه دارند و در هر جایگاهی که هستند اول خودشان هر مسأله‌ای را رعایت کنند تا یک الگوی واقعی ارائه دهند و شعار ندهند. 
وی تاکید می‌کند:«سعی کردم اول از خودم شروع کنم؛ ورزش کردن، تفریحات سالم، کتاب‌خواندن و مسائلی از این قبیل را رعایت کنم.» این بازیگر معتقد است: ورزشکاری که حرفه‌ای ورزش می‌کند اما قلیان می‌کشد، چگونه می‌تواند به جوانان توصیه کند سمت اعتیاد نرو‌ند؟!
وی تصریح می‌کند: ‌«بنابراین من سعی کردم در این وادی اول از خودم شروع کنم و بعد به دیگران توصیه کنم. من دلی زندگی می‌کنم و آن چیزی را که خودم به آن باور و اعتقاد دارم را به دیگران هم توصیه می‌کنم.» 
از نگاه این هنرمند علاوه بر مسئولیت اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران و چهره‌ها، دولتمردان و حاکمیت هم باید پا به پای این مسأله با جامعه و جوانان همراه باشند. به این منظور باید بسترسازی‌های مناسب صورت بگیرد. ایجاد شغل مناسب و زمینه‌های مناسب برای تفریحات سالم از‌جمله مواردی است که باید ازسوی دولتمردان موردتوجه قرارگیرد. به باورصالحی یکی از موضوعاتی که زمینه‌ساز اعتیاد می‌شود بیکاریست و این مسأله سرمنشأ بسیاری از بدبختی‌هاست. خیلی‌ها از سر بیکاری، مشکلات اقتصادی و افسردگی ممکن است در دام اعتیاد بیفتند. درحالی که افتادن در دام اعتیاد می‌تواند سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های دیگر باشد.
صالحی تاکید می‌کند:
«همه ما در برابر ماجرامسئولیم؛ از مسئولان ودولتمردان گرفته تا تک تک ماهنرمندان و ورزشکاران، همه ما مسئول هستیم.»
وی درباره ظرفیت هنربرای پیشگیری ازاعتیاد می‌افزاید:«اصلی‌ترین چیز برای همه موضوعات مهم، فرهنگ‌سازی است اما این فرهنگ‌سازی باید در قالب عمل باشد، نه در قالب شعار!» از نگاه وی صدا و سیما و رسانه‌ها در قالب تولید محصولات فرهنگی گوناگون اعم از فیلم، سریال، آیتم و امثال آن می‌توانند تأثیرگذاری خوبی در این زمینه داشته باشند.صالحی معتقد است باید دراین زمینه ودرباره ویرانگر بودن مسأله اعتیاد در جامعه وخانواده درسریال‌سازی و فیلمسازی بیشتر تمرکز کنیم. وی با اشاره به سریال مسافر ساخته سیروس مقدم به‌عنوان یکی از نمونه‌های موفق و خوب در زمینه اعتیاد می‌افزاید: «این سریال یکی از سریال‌های تأثیرگذاری بود که در زمینه اعتیاد ساخته شد.» صالحی با تاکید بر این‌که اعتیاد واقعا سیاه است، تصریح می‌کند:‌«باید کمی‌ها وکاستی‌ها دراین زمینه را بیان کنیم و در زمینه‌ پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشیم چرا که در تمامی زمینه‌ها پیشگیری بهتر ازدرمان است.این مستلزم آن است که مابه درستی به جامعه آگاهی بدهیم و تولیدات درست را به بهترین شکل داشته باشیم تا اگر هزینه‌ای می‌شود، تأثیرگذار هم باشد.‌»صالحی درپایان می‌گوید: «من آرزو می‌کنم دیگر هیچ‌کس به اعتیاد دچار نشود و هرگز ‌فرد معتادی را در کوچه‌ها و خیابان‌ها نبینیم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها