در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

پایان صبر جامعه جهانی در برابر ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی

نشست اخیر شورای امنیت برای محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نشان می‌دهد که جامعه جهانی از ماجراجویی‌های رهبران رژیم صهیونیستی خسته شده است. 
نشست اخیر شورای امنیت برای محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نشان می‌دهد که جامعه جهانی از ماجراجویی‌های رهبران رژیم صهیونیستی خسته شده است. 
کد خبر: ۱۴۵۰۸۳۷
نویسنده  حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

۱۸۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا دستاوردی داشته باشد. اما نتوانسته به هدف خود دست پیدا کند. حمله اخیر هواپیما‌های اسرائیلی به مقر کنسولگری ایران در دمشق نیز در واقع نتیجه ناکامی رژیم صهیونیستی در تغییر شرایط میدانی غزه است. زیرا اسرائیل برای برهم زدن شرایط منطقه و کشاندن پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای به بحران غزه دست به این ماجراجویی زده و قوانین بین المللی و حاکمیت ملی سوریه را نقص کرده است.

 لازم به یادآوری است که این اقدام اسرائیل کاملا غیرعقلانی و ناشی از محاسبات اشتباه رهبران رژیم صهیونیستی است. به همین دلیل این اقدام پیامد‌های خطرناکی به دنبال خواهد داشت. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط منطقه، اراضی اشغالی و صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل بنیامین نتانیاهو احساس می‌کند که اگر آتش‌بس را بدون پیش شرط قبول کند این اقدام به مفهوم پایان عمر سیاسی او خواهد بود. به همین دلیل چنین اقدامات ماجراجویانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است تا سبب شود، جمهوری اسلامی ایران دست به عکس‌العملی شتاب زده بزند.

نشست اخیر شورای امنیت برای محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نیز نشان می‌دهد که جامعه جهانی از ماجراجویی‌های رهبران رژیم صهیونیستی خسته شده است؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز در برابر این اقدام تروریستی اقدامات لازم را انجام خواهد. در واقع در زمان و مکان مناسب انتقام گرفته خواهد شد. اما جمهوری اسلامی ایران شتاب زده عمل نخواهد کرد. به عبارت دیگر با در نظر گرفتن محاسبات میدانی، نظامی و سیاسی اقدامات لازم اجرایی می‌شود. البته طبیعی است که این اقدام از سوی محور مقاومت نیز بی‌جواب نمی‌ماند.

مساله مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در حالی شش ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد که شرایط میدانی این روز‌ها به نفع حماس و جهاد اسلامی است و در این بین رژیم صهیونیستی نیز متحمل تلفات و خسارت سنگینی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت اقدام ماجراجویانه اخیر نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران نشانه درماندگی او برای باقی ماندن در قدرت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها