گزارش «جام‌جم» ازحوادث تعطیلات دو هفته ای

روایت تلخ و شیرین حوادث نوروز

درحالی‌که بسیاری از مردم در حال گذران تعطیلات نوروزی خود بودند، حوادث مختلفی نیز پابه‌پای روزها رخ می‌داد. از قتل و سرقت تا گروگانگیری و غرق‌شدگی و یافتن اشیای بسیار گران‌قیمت. در این گزارش مروری داریم بر اولین یا مهم‌ترین حوادث و اتفاقاتی ‌که از اواخر اسفند تا دو هفته اول فروردین ۱۴۰۳ رخ داد.
کد خبر: ۱۴۵۰۵۶۱
نویسنده لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
 
اولین تولد نوزاد 
همزمان با تحویل سال ۱۴۰۳ و آغاز جشن و شادی، مادر بارداری با وضع حمل خود در بیمارستان روحانی بابل، نوزاد پسر خود به نام سهیل را به دنیا آورد تا این نوزاد عنوان اولین تولد سال را به خود اختصاص دهد. 
   
بدشانس‌ترین دزد و اولین قتل مسلحانه 
 چهار روز بعد از تحویل سال یک سارق دمپایی، عنوان بدشانس‌ترین دزد را به خود اختصاص داد. ماجرا از این قرار بود که ماموران یگان امداد یزد در محدوده مسجد امیرچخماق در حال گشت‌زنی بودند که فردی را در حال پایین‌آمدن از دیوار یکی از مدارس مشاهده و او را دستگیر کردند. آنها در بازرسی از وسایل همراه سارق چند جفت دمپایی طبی نو، یک میکروفن، یک ماساژور، جورچین چوبی، ۱۵ دست لباس، یک دستگاه اسپیکر و...کشف‌ کردند. سارق نگون‌بخت، این اقلام را از مدرسه متعلق به معلولان و افراد ذهنی حرکتی سرقت‌ کرده بود. در همین روز یک زن با سلاح گرم در میاندورود اسلام‌آباد به قتل رسید. دادستانی شهرستان، با صدور دستورات قضایی به پلیس‌ آگاهی،بر حفظ آثار جرم وشناسایی مرتکب تأکید وتحقیقات قضایی و پلیسی آغاز شد.
   
نخستین گروگانگیری و پاکدستی سال
روز پنجم فروردین پرحادثه بود. اولین خبر مربوط به ‌کارگر هتلی در کیش بود که یک انگشتر پنج میلیارد تومانی را به صاحبش برگرداند. روح‌ا... خالقی، کارگر هتل این انگشتر گران‌قیمت را که متعلق به یک مسافر خانم و در اتاق هتل جا مانده بود، به مدیریت تحویل داد. مدیر هتل نیز با شماره تلفن مسافر خود تماس‌ گرفت و موضوع را به او اطلاع داد. زن مسافر به محض اطلاع از ماجرا به کیش برگشت و انگشتر را تحویل‌ گرفت. دومین حادثه در اصفهان رخ داد که اولین گروگانگیری سال هم لقب ‌گرفت. فردی به خاطر اختلافات مالی و خانوادگی با برنامه‌ریزی قبلی و استفاده از سلاح گرم یک دختربچه چهارساله و دو نفر از اعضای خانواده برادرش را در خانه شخصی خود به گروگان گرفت. متهم با اعمال خشونت و تهدید به قتل باعث وحشت مردم شده بود که بلافاصله تیم تخصصی رهایی گروگان به محل اعزام شد و ماموران نوپو در یک عملیات ضربتی بدون درگیری و آسیب به گروگان‌ها، گروگانگیر را خلع سلاح و دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه گروگانگیر یک قبضه سلاح برنو با ۴۱ فشنگ جنگی، ۲۳ فشنگ جنگی سلاح‌ کلاشینکف، ۱۱ فشنگ سلاح وینچستر و تعدادی سلاح سرد از نوع قمه و چاقو کشف شد. در سومین حادثه حجت‌الاسلام حمزه اکرمی، از استادان حوزه علمیه ماهشهر که در تاکسی اینترنتی اسنپ فعالیت می‌کرد، به قتل رسید. جسد مقتول در حالی روی پل شهید رجایی پیدا شد که قاتل خودرو و تلفن همراه او را سرقت‌ کرده بود. فرار او چندان طول نکشید و متهم همراه با خودروی سرقت‌شده در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.
   
سیلاب مرگبار
اولین روزهای هفته با بارش‌های بهاری سنگین در برخی شهرها آغاز شد که بدون تلفات هم نبود. در اثر بارندگی و جاری‌شدن سیلاب در منطقه ییلاقی دره‌گاهان تفت، یک خودروی پژو پارس با سه سرنشین خود در آب غرق شد که در این حادثه یک مرد ۳۵ و یک زن ۵۵ساله جان خود را از دست دادند. 
   
نخستین تیراندازی در مراسم عروسی
هفتمین روز سال جدید در حالی آغاز شد که یک نفر در اثر رسم تیراندازی در مراسم عروسی در منطقه ‌گتوند خوزستان‌ کشته شد. این مراسم در یک تالار عروسی برگزار شده بود و یکی از حاضران به تبعیت از رسم نیاکان خود اقدام به تیراندازی با اسلحه شکاری خود کرد که اصابت گلوله‌ای جان مرد ۳۲ساله‌ای را گرفت. با هماهنگی مقام قضایی، فردی‌ که به تیراندازی‌ اقدام کرده بود، دستگیر و سلاح شکاری نیز توقیف شد.
   
عجیب‌ترین غرق‌شدگی
یک زن و پنج کودک در آبگیر فصلی (باتلاق) در روستای کلستان شیراز بر اثر غرق‌شدگی جان باختند. این خلاصه خبری بود که روز هشتم فروردین منتشر شد. این مادر و پنج کودک‌ که در عمق هشت‌متری باتلاق‌ گرفتار شده بودند، با وجود تلاش‌های تیم هلال‌احمر و آتش‌نشانان، در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند. در همین روز فردی در بخش امام حسن(ع) بوشهر به قتل رسید. درگیری قاتل و همدستانش با مقتول بر سر محل استقرار قایق‌های مسافربری تفریحی نوروزی در دریا رخ داد و مرتکبان پس از ارتکاب قتل از محل جنایت متواری شدند، اما ۱۸ساعت بعد محل اختفای آنها توسط پلیس شناسایی ودر یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. 
   
تلخ‌ترین قتل نوروز
روز دهم فروردین هرسین استان ‌کرمانشاه شاهد قتل یک مادر ۸۳ساله توسط پسرش بود. بر اساس اعلام سرهنگ جلال پشوتن، معاون اجتماعی ــ فرماندهی انتظامی این استان، پیرزن با اصابت جسم سخت به سرش به قتل رسیده و پسرش پس از ارتکاب جنایت متواری شده، اما ساعاتی بعد شناسایی و دستگیر شد و بازجویی برای کشف علت قتل ادامه دارد.
   
تولد اولین چهارقلوها در سال جدید
۱۱فروردین چشم یک پدر و مادر اصفهانی به تولد چهارقلوی خود روشن شد. این نوزادان که همگی پسر هستند، در اولین زایمان و در هفته ۳۱ بارداری از یک مادر ۲۷ساله در بیمارستان شریعتی اصفهان متولد شدند و وزن‌شان هم بین یک کیلو و ۶۰۰ تا یک کیلو و ۷۶۰ گرم است. به گفته پزشک‌شان آنها وضعیت پایداری دارند اما برای دریافت مراقبت‌های پزشکی ممکن است تا یک ماه مهمان بخش ویژه نوزادان باشند.
 
یک هفته زندگی با جسد همسر
شهر تویسرکان در استان همدان روز ۱۲فروردین شاهد یک اتفاق عجیب بود.ماجرا از این قرار بود که زنی در تماس با پلیس از فوت خواهر ۵۱ساله خود خبر داد اما با حضور پلیس در محل مشخص شد بین پنج روزتا یک هفته ازفوت همسر صاحبخانه می‌گذرد وشوهر این زن در تمام این پنج روز کنار او بوده اما توانایی استفاده از تلفن و ابزارهای ارتباطی را نداشته تا موضوع را به خانواده همسرش اطلاع دهد. در نهایت خواهر زن متوفی که برای سرکشی به خانه او رفته بود، متوجه فوت خواهرش شده و به پلیس اطلاع داده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها