مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به استفاده حدود ۲۵۰ هزار ساکن استان از خدمات این نهاد گفت: ۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند.
مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به استفاده حدود ۲۵۰ هزار ساکن استان از خدمات این نهاد گفت: ۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۴۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علیرضا طاهری‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال و با برگزاری کمیسیون تخصصی، ۱۶ هزار و ۴۸ نفر به جمع مددجویان پوشش بهزیستی اضافه شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به مددجویان دانشجوی این نهاد خبر داد و یادآور شد: امسال به ۴۱۷ دانشجوی معلول استان کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در قالب کمک هزینه شهریه دانشجویی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات توانبخشی به گلستان اختصاص یافت گفت: با این اعتبار ۲۳ ویلچر برقی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، ۹۰۰ ویلچر، ۶۰۱ سمعک و ۷۷۸ تشک مواج تهیه شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی گلستان به خدمات دولت سیزدهم به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم خدمات‌دهی به جامعه ارزشمند بهزیستی رشد مضاعف و قابل توجهی داشته است.

طاهری‌زاده به اقدامات بهزیستی گلستان در حوزه مسکن اشاره کرد و توضیح داد: تلاش ما حفظ کرامت مددجویان بهزیستی است که در همین راستا، تامین مسکن و اشتغال مددجویان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: تعهد بهزیستی گلستان در حوزه مسکن در سال جاری ساخت ۸۵۵ واحد مسکونی بود که تاکنون روند ساخت ۹۰۸ واحد مسکونی به پایان رسیده و تحویل متقاضیان شده است 

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه برای ساخت مسکن افزون بر هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی از معافیت رایگان، تخفیف در انشعابات و صدور پروانه ساختمان و عوارض برخوردار شدند.

طاهری‌زاده با اشاره به اینکه بهزیستی گلستان در ارائه خدمات مسکن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مسکن ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

وی به افزایش اجاره‌بها و تقاضای مددجویان برای دریافت ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به مددجویان گلستانی پرداخت شد تا برای پرداخت ودیعه مسکن دچار مشکل نشوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از استقلال ۲۰ فرزند بی‌سرپرست در گلستان خبر داد و گفت: جشن رهسپاری برای این افراد انجام شده است، همچنین در قالب طرح فرزندخواندگی، ۴۳ نفر از فرزندان بی‌سرپرست در آغوش گرم‌ پدر و مادر جای گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها