سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران روز چهارشنبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان فرهنگی ملی و استانی در فرهنگسرای این شهر آغاز شد.
سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران روز چهارشنبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان فرهنگی ملی و استانی در فرهنگسرای این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۶۸

هرمزگان-جام جم انلاین-سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب پایتخت تئاتر درسی ایران روز چهارشنبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان فرهنگی ملی و استانی در فرهنگسرای این شهر آغاز شد. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب برای سومین سال پیاپی گفت: زادگاه بسیاری از هنرمندان مطرح و موفق کشوری شهرستان میناب است و ایده اجرای تئاتر درسی در کشور نخستین بار توسط «مجید ره پرور» معلم مینابی به عنوان پدر تئاتر درسی کشور کلید خورد.

محمود غیبی ادامه داد: درسال گذشته تنها ۶ هزار اثر به جشنواره ملی تئاتر درسی به دبیرخانه ارسال شد اما امسال به ۱۳ هزار و ۸۵ اثر رسیده است که این رشد نشان از علاقه مندی دانش آموزان و معلمان به هنر و اجرای نمایش است.

وی ابزار کرد: بعد از پالایش و داوری در چند مرحله، ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار (طی امروز ۱۶ اسفند و فردا ۱۷ اسفندماه) برای اجرای زنده و داوری در فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اصلامی شهرستان میناب روی صحنه می رود و روز جمعه ۱۸ اسفندماه برترین‌های این جشنواره معرفی می شوند.

وی بر لزوم نقش‌سپاری به دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: با نقش سپردن به دانش آموزان یادگیری برای آنان تسهیل می‌شود و تئاتر درسی با نقش سپاری به دانش آموزان یادگیری را با لذت و شادی همراه خواهد کرد .

۲۵ اثر راه یافته به مرحله‌نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور از استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، فارس، مازندران، البرز، یزد، شهر تهران، گیلان، لرستان، کرمان، قم، زنجان و هرمزگان است که «عماد نظری زاده»، «تسنیم زارعی» و «نازنین زهرا احمدی» داوران دانش‌آموز و «حمیدرضا کاظمی پور»، «حجت الله ناظری»، «مجتبی سلیمی»، «مسعود بذرکار» و «جعفر قاسمی» داوران بزرگسال، داوری آن را برعهده دارند.

جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب هرمزگان به علت مطابقت بسیار با اهداف ۶ گانه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها