مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تأمین آب شرب ۲۸ روستا در قالب ۸۴۹۸ خانوار خبر داد و گفت: عملیات آبرسانی به ۷۰ روستای استان در طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسیده که از این تعداد، آبرسانی به ۲۸ روستا بهره‌برداری شده و مابقی پروژه‌ها نیز تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده، بهره‌برداری می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستا در نظر گرفته شد و این قرارداد در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان ادامه داد: مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا الان عملیات آبرسانی به ۲۸ روستا بهره‌برداری شده است، توضیح داد: روستاهای روان، دهنجرد و میرزا حصاری در شهرستان بهار، روستاهای حاجی‌آباد، سوتلق، کندر، کهنوش، کرزان و گنبله در شهرستان تویسرکان، روستاهای جربانلو،تکیه و یارمه باغ در شهرستان رزن، روستاهای سراوک و فیض‌آباد در شهرستان فامنین، روستاهای جزوان، آق‌کند، اوزون دره، کندتپه، قوره جینه، طاهرلو، میرزاحصاری، واشور، پرورق و نورآباد حاجیلو در شهرستان کبودراهنگ، روستای عشاق در شهرستان ملایر و روستاهای زرین باغ، ده موسی، طائمه و توانه در شهرستان نهاوند، روستاهایی هستند که عملیات آبرسانی به آن‌ها بهره‌برداری شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، عنوان کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۱۹۵ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۷ حلقه و ۱ دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ قرارداد دوم آبرسانی به روستاهای استان مشتمل بر ۳۳۰ روستا با ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، با شروع عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی پیشخور شهرستان فامنین و عربلو شهرستان همدان آغاز می‌شود.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آبفا روستا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها