معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار با وزیر مشاور در وزارت خارجه دولت قطر:

توقف نسل‌ کشی مردم غزه یک الزام انسانی است | نباید منتظر رضایت جنایتکار ماند

سفیر ایران در ژنو خواستار اجرای کامل دستور موقت ICJ برای توقف نسل کشی توسط رژیم اشغالگر اسراییل در غزه شد.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بحرینی» سفیر و نماینده دایم ایران در ژنو در یک سخنرانی از طرف بیش از ۶۰ کشور در جلسه روز دوشنبه نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر ضمن محکوم کردن کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان سازمان ملل بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در چهار ماه اخیر، گفت: در هشت دهه اشغالگری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین جهان شاهد چنین وضعیت وخیم حقوق بشری و بشردوستانه نبوده است.

سفیر ایران افزود: بیمارستان‌ها و هرگونه امکانات برای بیماران و زخمی‌ها به صورتی کاملاً عامدانه توسط نیرو‌های اشغالگر اسراییل مورد حمله قرار می‌گیرند که موجب از کار افتادن سیستم درمانی در غزه شده و جهان از میزان هدف قرار دادن تعمدی بیمارستان‌ها و کادر درمانی و بشردوستانه در غزه شوکه شده است.

بحرینی در ادامه اظهار داشت: طرح ادعا‌ها علیه برخی آژانس‌های بشردوستانه در غزه و اختلال در فعالیت‌های آن‌ها و سخت‌تر کردن شرایط زندگی مردم در این منطقه بخشی از دستور کار نیرو‌های اشغالگر اسراییل برای مجبور کردن مردم به رها کردن خانه‌های خود و ترک سرزمین خود است.

سفیر و نماینده دایم ایران در این سخنرانی گروهی با ابراز نگرانی از اقدامات عامدانه نیرو‌های اشغالگر اسراییلی علیه زبرساخت‌ها و آژانس‌های بشردوستانه، گفت: ما عمیقاً از اجرای این سیاست و اقدامات عامدانه اشغالگران که با هدف از بین بردن تاب آوری کامل مردم فلسطین علیه اشغالگری و دستیابی به حق خود برای تعیین سرنوشت صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی می‌کنیم.

سفیر و نماینده کشورمان در پایان در این سخنرانی خواستار اجرای کامل دستور موقت ICJ برای توقف نسل کشی توسط رژیم اشغالگر اسراییل در غزه شد.

گفتنی است، نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر از ۷ اسفند کار خود را در ژنو آغاز کرده و در مدت شش هفته تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله وضعیت حقوق بشری در فلسطین را بررسی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها