برگزاری پرشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرامتن انواع تهدیدات، توطئه‌ها و خباثت‌های جریانات برانداز و ضد انقلاب، بار دیگر تصویر اقتدار نظام و گفتمان پویا و مانای انقلاب اسلامی را در برابر دیدگان حیرت‌زده دشمنان به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۱۴۴۷۷۳۲
نویسنده محمد مهدی ایمانی پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
این انتخابات به وضوح نشان داد که ملت ایران قواعد دشمن‌شناسی و صیانت از داشته‌ها و گنجینه‌های ارزشمند فکری و معرفتی خود را در طول ۴۵ سال سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی درک کرده و حتی تحت تأثیر بدترین و پیچیده‌ترین القائات دشمنان تن به بازی در زمین آنها نمی‌دهد. در این خصوص سه نکته اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست این‌که پس از تجمیع همه ظرفیت‌ها و توان دشمنان برون‌مرزی نظام و مهره‌های ضد انقلاب آنها در اغتشاشات سال گذشته، نهایتا این فتنه و توطئه بزرگ در سایه درایت، وقت‌شناسی و آگاهی ملت ایران وهدایت‌های داهیانه رهبر حکیم و عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ناکام ماند. دشمنان ایران پس از شکست در این عملیات گسترده،‌ روی آوردگاهی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی متمرکز شده و تلاش کردند اصالت و موضوعیت انتخابات و قدرت تحول‌آفرینی آن در کشور را زیر سؤال ببرند. کشورهای غربی در پیشبرد این بازی وقیحانه از ابزار سانسور، تحریف واغراق استفاده کردند. مقامات آمریکایی که شهروندان کشورشان از ساختار انتخاباتی معیوب موسوم به «کالج الکترال» رنج می‌برند و حتی سران اروپایی که طی یک دهه اخیر با کاهش مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی و اقبال آنها به مخالفان موجودیت اتحادیه اروپا مواجه هستند، در کسوت مدعیان آزادی و دموکراسی در ایران ایفای نقش کردند! این نقش‌آفرینی مضحکانه و وقیحانه برآمده از ذات مداخله‌گر و ضد‌ بشری سیاستمدارانی است که استقلال یک ملت، فرهنگ و گفتمان را برنمی‌تابند. ملت ایران آگاهانه و مسئولانه این پروژه دشمنان را ناکام گذاشت. 

نکته دوم، به نقش‌آفرینی زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود. آن هم پس از اغتشاشاتی که سال گذشته به بهانه جایگاه و مطالبه زن ایرانی برای کشورمان طراحی و عملیاتی شد.حضور پرشور زنان هم در کسوت کاندیداتوری (‌در تهران و شهرستان‌ها) و هم در عرصه مشارکت انتخاباتی به گونه‌ای بودکه رسانه‌هایی مانند «نیوزویک» و«الجزیره» نتوانستند چشمان خود را ‌روی آن ببندند. نیوزویک تاکید کرد که حضور زنان در انتخابات ایران رکورد زده است.‌ زنان و دختران سرزمین ما، پاسخ ادعای دشمنان مبنی بر تضییع حقوق زنان و محرومیت سیستماتیک آنها از مزایای شهروندی را در میدان و پای صندوق‌های رأی دادند. نکته پایانی، معطوف به بلوغ و بالندگی انقلاب اسلامی و اهمیت‌جنگ‌شناختی و جهاد تبیین در این مرحله حساس است. تحرکات دشمنان (‌خصوصا طی دو سال اخیر) به وضوح نشان می‌دهد که آنها شناخت و باورهای ملت ما را هدف قرار داده و گروه‌های مختلف سنی، شغلی، قومی و...را در زمره مخاطبان این جنگ نامرئی اما ملموس گنجانده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته ‌ روی مهندسی پیچیده غرب دراین معادله ودرعین حال عزم ملت ایران برای شکست دشمن دراین منازعه تاکید فرمودند. شدت و عمق توطئه‌های دشمنان نشان می‌دهد که از چنین موضوعی نباید به سادگی گذشت و اساسا نباید حتی لحظه‌ای از تصویرسازی و روایتگری مغرضانه و هدفمند غرب در جنگ باورها غافل شد. انتخابات اخیر نشان داد که ملت ایران استعداد و توانایی کاملی برای پیروزی بر دشمن در عرصه جنگ‌شناختی دارد و بارورسازی و تقویت این عزم جمعی، باید با قوت، درایت و برنامه‌ریزی صحیح در دستور کار قرار‌گیرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها