یک فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با جام جم آنلاین:

مشارکت در انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت نظام است

نرخ بالای مشارکت در انتخابات زمینه را برای شکل گیری مجلسی قوی و تقویت سیاستگذاری از سوی خانه ملت و اعمال نظارت بیشتر بر دستگاه‌های را فراهم خواهد آورد.
نرخ بالای مشارکت در انتخابات زمینه را برای شکل گیری مجلسی قوی و تقویت سیاستگذاری از سوی خانه ملت و اعمال نظارت بیشتر بر دستگاه‌های را فراهم خواهد آورد.
کد خبر: ۱۴۳۷۳۱۹
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

لطف الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به رهنمورد‌های رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: نطام ما بر پایه دو رکن اسلامیت و مردمی بودن است و طبیعتا جلوه مردمی بودن آن حضور درانتخابات است. 

وی ادامه داد: برای هر چه باشکوه ترشدن انتخابات ضرورت دارد که همه دستگاه‌ها تلاش کنند و مردم فهیم ما هم به این موضوع توجه داشته باشند که مشارکت یکی از مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و سبب خواهد شد که توانمندی ما در برابر دشمنان افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر حضور هر چه گسترده‌تر مردم در انتخابات آتی تصریح کرد: یکی از ملزومات مشارکت سیاسی بسترسازی از سوی نهاد‌ها است مسلما هرچقدر کارآمدی دستگاه‌ها بالاتر رود و خدمت رسانی بیشتر شود و به همان میزان هم معضلات مردم کاهش پیدا کند و در کنار آن رسانه‌ها هم به بسط امید و نشاط در سطح جامعه بپردازند و جلوی سیاه نمایی‌ها گرفته شود طبیعتا شاهد مشارکت بیشتر مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به وجود سلامت در انتخابات گفت: نظام ما مبنی بر یک مدلی انتخاباتی که با مشارکت مردم تعریف می‌شود. چه هیات‌های اجرایی و چه هیات‌های نظارت شورای نگهبان از بین معتمدین جامعه انتخاب می‌شوند و از این رو سلامت انتخابات تضمین شده است و هر کس سلامت انتخابات کشور را زیر سوال ببرد ناشی از ناآگاهی او است. در عین حال هشدار رهبر انقلاب حاوی نکته‌ای که حتما دقت بیشتر دست اندارکاران و مجریان انتخابات پیش رو را می‌طلبد.
فروزنده با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های انتخابات پرشکوه وجود رقابت در بین احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است خاطرنشان کرد: ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلفی در نظام ما وجود دارد منتهی جریان‌هایی مجوز حضور پیدا خواهند کرد که از بن دندان نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و مصداق آن را قبول داشته باشند و با داشتن این خصوصیات گروه‌ها می‌توانند با هم رقابت کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: صحنه انتخابات میدان رقابت با اپوزیسیون نیست و به هیچ وجه کسانی که اصول اصلی انقلاب را قبول ندارند حق عرض اندام ندارند. مردم ما متدین هستند و بیش از ۹۸ درصد آن‌ها به جمهوری اسلامی رای دادند و در طول چهاردهه گذشته پاسدار ارزش‌ها بودند و از این رو جریان‌هایی که کاملا معتقد به اصول نظام هستند باید بستر رقابت برای آن‌ها فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه یکی از وجوه سلامت انتخابات شفاف بودن مسائل مالی نامزد‌ها در جریان رقابت‌ها است گفت: مجلس جای قانونگذاری است و ریل سیاستگذاری‌ها کشور را مشخص می‌کند و از این رو، نماینده مجلس باید از سلامت مالی برخوردار باشد. وقتی نامزدی بواسطه هزینه‌های زیاد و پرداخت هزینه‌های فراوان حامیان مالی خود به مجلس راه پیدا کند طبیعی است که باید توقعات آن‌ها را در طول فعالیت چهارساله حضورش در خانه برآورده کند و با چنین ملاحظاتی از انجام وظایف قانونی خود باز می‌ماند.

این فعال سیاسی افزود: باید هزینه انتخاباتی نامزد‌ها کاملا شفاف باشد و دستگاه‌های نظارتی بر این قضیه نظارت کنند، چون به هیچ نمی‌توان درباره این مساله کوتاهی کرد. چون نماینده‌ای که وامدار حامیان مالی خود باشد نمی‌توان بخوبی از عهده وظایف و تکالیف نمایندگی خود برآید.

فروزنده با اشاره به حضور گسترده مردم و بالارفتن نرخ مشارکت در انتخابات و نقش آن در شکل گیری یک مجلس قوی خاطرنشان کرد: مشارکت علاوه بر اینکه مولفه قدرت برای نظام محسوب می‌شود از سویی دیگر تشکیل مجلسی با پشتوانه مردمی بالاتر طبیعتا بهتر می‌تواند وظیفه سیاستگذاری و نظارت خود را ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها