سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

آمادگی مقاومت در برابر سناریو‌های احتمالی

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نیر‌وهای مقاومت آمادگی‌های لازمی را برای هر گونه سناریوی محتمل در اختیار دارند و این آمادگی را نیز در عمل نشان داده‌اند، چنانچه در روز‌های اخیر نیز ضرباتی به نیرو‌های متجاوز رژیم در منطقه درگیری وارد شده است.
همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نیر‌وهای مقاومت آمادگی‌های لازمی را برای هر گونه سناریوی محتمل در اختیار دارند و این آمادگی را نیز در عمل نشان داده‌اند، چنانچه در روز‌های اخیر نیز ضرباتی به نیرو‌های متجاوز رژیم در منطقه درگیری وارد شده است.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۴۰
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل

یکصد وچهل و سومین روز جنگ در غزه در حال سپری شدن است و باید گفت این روزها فشار‌ها روی مردم غزه و ساکنان اردوگاه رفح از جانب رژیم صهیونیستی افزایش قابل توجهی پیدا کرده، این درحالی است که مسائل دیگری نیز به مشکلات آن‌ها دامن می‌زند، برای نمونه سردی هوا، نبود تغذیه مناسب و حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز به مردم غزه فشار زیادی وارد می‌کند. با این حال، اما در استقامت و مقاومت این مردم در برابر رژیم صهیونیستی کوچکترین خللی ایجاد نشده است.

افزون بر این در چنین شرایطی آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با برگزاری جلسات مختلف با طرفین جنگ شرایطی را ایجاد کنند که رژیم صهیونیستی از وضعیت کنونی خارج شود و بتواند به اهداف خود برسد. اما برخلاف عملیات روانی- رسانه‌ای فشرده‌ای که آمریکایی‌ها از طریق امپراتوری رسانه‌ای خود دنبال می‌کنند، تاکنون موفقیتی در میدان به دست نیاورده‌اند؛ بنابراین با توجه به اینکه به یکصد و پنجاهمین روز جنگ نزدیک می‌شویم، این نکته حائز اهمیت است که مقاومت دست برتر را دارد و در طول روز‌های گذشته ضربات قابل توجهی به نیروی‌های صهیونیستی وارد کرده است.

این درحالی است که فشار افکار عمومی، تظاهرات شبانه و روزانه علیه دولت نتانیاهو نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و آن‌ها به طور مستقیم دولت کنونی را باعث عقب ماندگی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کنند و رسما استعفای نتانیاهو را خواستار شده‌اند. دراین شرایط به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی و حامیان او در پوشش عملیات رسانه‌ای و روانی تلاش می‌کنند از این شرایط خارج شوند.

 علاوه بر این به نظر می‌رسد همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نیر‌وهای مقاومت آمادگی‌های لازمی را برای هر گونه سناریوی محتمل در اختیار دارند و این آمادگی را نیز در عمل نشان داده‌اند چنانچه در روز‌های اخیر نیز ضرباتی به نیرو‌های متجاوز رژیم در منطقه درگیری وارد شده است و همچنان پرتاب موشک‌های نقطه زن مقاومت به مناطق مهم سرزمین‌های اشغالی نیز ادامه دارد.

این روز‌ها درباره نشست پاریس نیز مسائلی مطرح می‌شود. لازم به یادآوری است که این نشست نیز برای خروج رژیم صهیونیستی از شرایطی که گرفتارش شده دنبال می‌شود. این درحالی است که فرانسوی‌ها برخلاف نقش آفرینی در پوشش پلیس خوب جایگاهی در بین مردم فلسطین و غزه ندارند. 

به عبارت دیگر نشست پاریس مانند طرح‌هایی است که در ماه‌های اخیر مطرح شده و، چون نمی‌تواند شروط مقاومت را به سرانجام برساند، قطعا به بن بست دائمی دچار خواهد شد. البته لازم به یادآوری است که همه این اقدامات و طرح‌ها برای سایه افکندن روی جنایات رژیم صهیونستی در غزه دنبال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها