«جام‌جم» بررسی می‌کند

پای سرما روی پدال مصرف گاز

سازمان هواشناسی ایران هفته سردی را پیش‌بینی کرد و دیروز در ۲۹ استان کشور برف بارید و کاهش دما اتفاق افتاد. این موضوع باعث افزایش مصرف گاز در همه استان‌های کشور شد، به طوری‌که مسئولان شرکت ملی گاز و همچنین صنعت برق هشدار دادند برای پایداری در بخش انرژی صرفه‌جویی مردم نیاز است.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۳۴
پای سرما روی پدال مصرف گاز
 
براساس آمار، مصرف روزانه گاز به ۵۴۶میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری رسید که ۳۸۲ میلیون مترمکعب از این میزان در بخش خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی غیرعمده، ۴۸ میلیون مترمکعب در بخش عمومی و تجاری، بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی و حدود ۲۱میلیون مترمکعب از این میزان در بخش حمل‌ونقل مصرف شده‌است. با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور که تمامی غرب، شمال‌غرب و شمال کشور و استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان و... را در برگرفته، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز افزایش حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعبی در روز داشته باشد. سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور اعلام کرده با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش دما، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در این بخش‌ها به حدود ۶۵۰میلیون مترمکعب برسد که بیش از ۷۵ درصد از تولید گاز کشور را شامل می‌شود. 
عقلی گفت: از آنجا که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیشترین میزان گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده، از تمامی هموطنان عزیز می‌خواهیم تا با مدیریت مصرف انرژی، از طریق استفاده از تجهیزات گرمایشی با بازدهی بالا، رعایت دمای مناسب محیط و جلوگیری از هدررفت انرژی به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری، ما را در حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها، به‌ویژه در نقاط انتهایی شبکه یاری رسانند.خوشبختانه تا امروز وضعیت شبکه گاز رسانی کشور عادی است و با مشکلی در تامین گاز روبه‌رو نیستیم اما نیازمند همراهی و کمک مردم برای مصرف بهینه در جهت تامین گاز در مناطق سردسیر و همچنین بخش تولید برق هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها