مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۲۱ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان پلمب شد.
مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۲۱ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان پلمب شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۲۰۵

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:مهدی جلوخانی، مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۲۱ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به دلیل کشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده‌های خام دامی تاریخ انقضا گذشته و نبود شرایط توزیع پلمب شد.

جلوخانی بیان کرد: ۷۷ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید سال جدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی افزود: کنترل و نظارت‌هایی نیز بر رستوران‌های داخلی، کشتارگاه‌های دام و طیور و واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی همانند قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها در استان انجام شده که در صورت بروز هرگونه تخلف برخورد‌های قانونی اعمال می‌شود.

جلوخانی اعلام کرد:  ۲۱ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به دلیل کشتار غیرمجاز، تاریخ منقضی و نبود شرایط توزیع پلمب شدند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین بیان کرد: هر ساله در ایام منتهی به پایان سال و نزدیک به عید نوروز گروه‌های نظارت به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های سه نفره در حال فعالیت هستند.

جلوخانی با بیان اینکه وضعیت قزوین در شیوع بیماری‌های دام و طیور سبز است، اضافه کرد: با توجه به واکسیناسیون‌های رایگانی که در دام‌های سبک و سنگین استان انجام شده، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به وضعیت آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح پایش‌ها و نمونه برداری‌هایی که در کل استان قزوین انجام شده است، تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده و امیدواریم این روند تا پایان سال تداوم یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها