مدیر کل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس:

سوژه یابی بسیاری از فیلم‌های سینمایی از رسانه‌ها بوده است

مجری پیشین برنامه هفت و منتقد سینما با حضور در غرفه جام جم با حضور در غرفه جام جم در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره نقش و اهمیت رسانه‌های امروز گفت: دنیای اقناع پذیری افکار عمومی از راه رسانه هاست و دیگر از راه دستوری و بخشنامه‌ای نمی‌توانیم افکار یا اندیشه‌ای را به مخاطبان منتقل کنیم.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۲۷

محمود گبرلو، مجری پیشین برنامه هفت و منتقد سینما گفت: در جهان امروز قدرت برتر رسانه‌ها هستند؛ هرچقدر بگوییم موشک‌ها خیلی موثرند و حتما هم تأثیر دارند و موجب افزایش دفاع امنیتی یک کشور می‌شوند، اما امروز دنیا در حال حاضر به سمت استفاده از قدرت برتر رسانه می‌رود. 

او ادامه داد: ما در کنار دیدگاه‌های نظامی و سیاسی خودمان نباید این موضوع را فراموش کنیم که رسانه‌ها افکار عمومی را می‌سازند؛ بنابراین، در این بازی قدرتمند رسانه‌ای نباید عقب بیفتیم. یکی از شیوه‌های نوین استفاده از رسانه دادن آگاهی‌های لازم و اقناع پذیری مخاطبان است. 

این منتقد سینمایی و مولف کتاب یادآوری کرد دنیای امروز، دنیای اقناع پذیری افکار عمومی از راه رسانه هاست و دیگر از راه دستوری و بخشنامه‌ای نمی‌توانیم افکار یا اندیشه‌ای را به مخاطبان منتقل کنیم. بنابراین، بستری را باید فراهم کنیم و به قدری اطلاعات وسیعی در اختیارش قرار دهیم که قانع شوند چه کسی حرف حق را می‌زند. 

گبرلو یادآوری کرد: اندیشمندان و متفکران جهانی نیز فهمیده اند که رسانه‌ ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آینده سرنوشت آینده جامعه داشته باشند؛ بنابراین، هرچقدر بتوانیم در این حوزه کارمان را جدید و به روز انجام دهیم، موفقتریم. اگر سطحی و کهنه و قدیمی عمل کنیم و همچنان فکر میکنیم مثل گذشته می‌توانیم خبر چهارخطی تنظیم کنیم، مخاطب بپذیرد، غلط است. 

او خاطرنشان کرد: در دنیا اول خبر را تحلیل می‌کنند و بعد گزارش کلی خبر را به مخاطبان منتقل می‌کنند. خبرنگاران امروز باید درک کنند، خبرنگاری به شیوه دنیای سنتی گذشته دیگر مرسوم نیست و خبرنگارانی در دنیا قدرتمند هستند که صاحب نظریه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها