مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد:

مرمت و بازسازی ۶۵ رشته قنات در همدان

مدیر جهاد کشاورزی درگزین با بیان اینکه  ۳۲ رشته قنات در شهرستان مرمت و لایروبی شده همچنین کانال‌های کشاورزی در ۱۲ روستا به طول حدودا ۶ کیلومتر احداث شده است گفت: این مهم با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمود فتحی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه اصلاح الگوی کشت اظهار کرد: آب و خاک سرمایه‌های ملی هر کشور است از همین رو هر مقدار خاک و آب که در اختیار کشاورزان باشد سرمایه اصلی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حفظ و تقویت آب و خاک باید تلاش کرد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی درگزین یادآور شد: استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و خاک، باعث شده سفره‌های زیرزمینی خالی و خاک اراضی کشاورزی فقیر و عاری از مواد آلی شود.

وی در ادامه متذکر شد: در صورت ادامه این روند هزینه‌های تولید بیشتر و تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه نخواهد بود بنابراین باید در افزایش بهره‌وری با استفاده از اصلاح روش‌های کشت و آبیاری اهتمام ویژه داشت.

فتحی با تاکید بر اینکه استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و روش‌های کشاورزی حفاظتی در این حوزه حائز اهمیت است گفت: در سال جاری در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان، کشاورزی حفاظتی اجرا شده است.

وی با اشاره به افزایش راندمان آبیاری ۷۵ درصدی سیستم‌های آبیاری نوین اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد از اراضی آبی شهرستان درگزین مجهز به سیستم‌های نوین است.

مدیر جهاد کشاورزی درگزین در بخش دیگر خاطرنشان کرد: در سال جاری با پیگیری‎های مستمر ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات، احداث کانال‌های کشاورزی و لوله گذاری به شهرستان‌های رزن و درگزین تخصیص یافته است.

 وی با بیان اینکه  ۳۲ رشته قنات در شهرستان مرمت و لایروبی شده همچنین کانال‌های کشاورزی در ۱۲ روستا به طول حدودا ۶ کیلومتر احداث شده است گفت: این مهم با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

فتحی در پایان یادآور شد: همچنین انتقال آب از طریق لوله به طول حدودا ۱۵ کیلومتر در سه رشته قنات، در دست اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها