مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان :

ریزش آفت سن گندم در مزارع خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هنوز اعتباری برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزی به این استان اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۱۴۴۵۶۵۴
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمد رضایی در این رابطه اظهار کرد: کرم برگ خوار پاییزی یک آفت پروانه ای و قرنطینه ای است و برای اولین بار در حال حاضر فعالیت خود را در جنوب کشور آغاز کرده است.

وی افزود: خراسان شمالی به طور حتم در بهار امسال با این آفت مواجه خواهد شد و باید آمادگی های لازم را برای مبارزه با آن کسب کنیم.

رضایی ادامه داد: ورود محموله های علوفه ای از جنوب کشور برای انتقال این آفت به این استان یکی از دغدغه های ما است و قرار بر این شده تا برای مبارزه با آن در انبارهای علوفه تله های فرمونی نصب شود تا بدانیم آلودگی از کجا آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این آفت دو ویژگی دارد، بیان کرد: یکی از این ویژگی ها این است که از هر محصولی تغذیه می کند و هم اکنون در جنوب کشور از گندم، پیاز، خیار و گوجه فرنگی تغذیه می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر قدرت پروازی بسیار بالایی دارد و اگر شرایط مهیا باشد در شب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر پرواز می کند.

وی با تاکید بر اینکه کرم برگ خوار پاییزی آفت بسیار خطرناکی است و کشاورزان از این آفت اطلاعی ندارند، بیان کرد: برای ردیابی و مبارزه درخواست ۹ میلیارد تومان اعتبار تقاضا کرده ایم اما هنوز اعتباری اختصاص نیافته است.

وی تاکید کرد: خود را برای مبارزه در سطح ۲۰۰ هکتار آماده کرده ایم . / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها