مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

کشت پاییزه ۴۰۰هکتار از اراضی کشاورزی حبوبات در خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در طی دهه فجر سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۳۷۹۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار جام جم  اظهار کرد: این طرح‌ها در دهه فجر و در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری می رسد  که ۸۹ درصد آن‌ها مربوط به حوزه آب و خاک است. مجموع اعتبارات هزینه‌شده برای این طرح‌ها بیش از ۳۳۵ میلیارد تومان است که عمده آنها تسهیلات بانکی بوده است.

وی افزود : ۱۱۹ پروژه در حوزه آب و خاک، پنج پروژه در حوزه باغبانی و گلخانه، چهار پروژه دام، سه پروژه صنایع کشاورزی، سه پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر پروژه‌های دهه فجر مربوط به حوزه‌های طیور، دامپزشکی و امور عشایر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در دو سال گذشته ۱۳۸۶ پلاک رفع تداخل شد و اختلاف بین مردم یا بهره‌برداران با امور اراضی و سایر دستگاه‌ها برطرف شد. درباره صدور اسناد کشاورزی نیز تا سال ۱۴۰۰ صرفاً ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سنددار بود و در دو سال گذشته این مقدار به بیش از ۱۰۷ هزار هکتار رسید و بیش از ۸۰۰۰ قطعه کشاورزی سنددار شد.

محمدزاده با اشاره به توزیع اقلام اساسی در استان، بیان کرد: امسال بیش از ۸۰۰۰ تن اقلام اساسی شامل برنج، شکر، مرغ و گوشت قرمز توزیع شده است. هیچ مشکلی در تامین اقلام اساسی وجود ندارد و توزیع آن‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: امسال ۱۴ هزار و ۵۱۸ بازرسی از بخش‌های مختلف بازار انجام شد که منجر به شناسایی بیش از ۲۰۰۰ تخلف به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان شد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها