خط و نشان پلیس برای تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی

همدستی سلبریتی‌ها در کلاهبرداری بزرگ

مدیر‌عامل کوروش کمپانی به بهانه فروش آیفون ارزان‌قیمت، کلاه بیش از ۲۰۰۰نفر را برداشت و گریخت.
کد خبر: ۱۴۴۵۵۳۸
 
ازدوسال قبل فعالیتش را در کیش و تهران شروع کرد. ابتدا چراغ خاموش در حوزه تعمیرات موبایل و خرید‌و‌فروش آن فعالیت می‌کرد تا این‌که واردات آیفون‌های مدل جدید به کشور ممنوع شد. آن زمان بود که خیلی زود با تبلیغ سلبریتی‌ها سر‌و‌صدای زیادی به راه انداخت و مدعی شد آیفون مدل۱۳ را فقط با ۲۰میلیون تومان می‌فروشد.دفترشان در غرب تهران پاتوق سلبریتی‌ها و ورزشکاران شد و هر روز کلیپی از آنها در دفتر شرکت کوروش کمپانی منتشر می‌شد. این شرکت مدعی بود با پرداخت ۲۰‌تا ۲۸ میلیون تومان می‌توانند یک گوشی آیفون بخرند.در ماه‌های اول این شرکت شروع به تحویل گوشی به خریداران کرد و بیلبوردهای سطح شهر هم محلی برای تبلیغ شرکت کوروش کمپانی شد‌. در حالی که هر روز بر تعداد خریداران گوشی اضافه می‌شد، اوایل پاییز امسال برخی کارشناسان این حوزه اعلام کردند، روش کار کوروش کمپانی کلاهبرداری پانزی است و از پس تعهداتش برنمی‌آید. با وجود این بازهم سلبریتی‌ها شروع به تبلیغ کردند و تصاویر این شرکت روی بیلبورد‌های شهری خودنمایی می‌کرد. ۱۰ روز قبل بود که اعلام شد این شرکت ورشکسته شده و تجمع مالباختگان جسته‌و‌گریخته مقابل دفتر شرکت شکل گرفت و حتی برخی مالباختگان به داخل شرکت حمله کرده و چند گوشی را با خود بردند. سرانجام چهارشنبه‌شب اعلام شد مدیرعامل شرکت از کشور خارج شده و دفتر اصلی بسته و فقط یکی از بستگان متهم دستگیر شده‌است. عکس‌هایی که از متهم منتشر شده بود، نشان می‌داد او با اطلاع از این‌که ترکیه دیگر برای مجرمان فراری، محلی امن نیست به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گریخته است.
سرادر حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی دیروز با تایید کلاهبرداری کوروش کمپانی و فرار متهم اصلی از کشور گفت: اعضای این شرکت با وعده فروش آیفون ۲۰ میلیون تومانی در ۴۵ روز از شهروندان زیادی ثبت‌نام و پول آنها را دریافت کرده‌بودند. قبل از تشکیل پرونده از سوی پلیس، متهم اصلی از کشور خارج شد.   تمام اموال متهم اصلی و فراری با دستور قضایی شناسایی و توقیف شده‌است. افراد مالباخته و شاکی می‌توانند برای ثبت شکایت از این شرکت و متهمان به پلیس امنیت اقتصادی در ابتدای مرزداران مراجعه کنند.رحیمی با اشاره به تبلیغ گسترده کوروش کمپانی از سوی سلبریتی‌ها گفت: اتهاماتی متوجه سلبریتی‌‌ها و تمام کسانی است که تبلیغات این شرکت را انجام دادند، تاکید کرد: به اتهامات این افراد به‌زودی رسیدگی می‌شود. 
بر اساس اعلام پلیس هنوز رقم کلاهبرداری این شرکت مشخص نشده‌است.
 
پانزی چیست؟
پانزی روش کلاهبرداری است که در آن وعده سود بالا با سرمایه اندک یا خرید‌و‌فروش کالایی زیر قیمت اصلی داده می‌شود. در این روش کلاهبردار اصلی به نفرات اول ورودی سود بالا یا کالای مورد نظر را تحویل داده تا آنها بتوانند نفرات جدیدی را وارد کنند. در روش پانزی با پول ورودی نفرات جدید پرداخت سود و تعهدات به افراد اولیه انجام می‌شود و کلاهبرداران اصلی سود زیادی از پول را برای خود برداشت می‌کنند. کلاهبرداری پانزی تا زمانی ادامه می‌یابد که ورودی جدید وجود دارد و از پول آن سودها پرداخت و سودزیاد به جیب کلاهبرداران می‌رود.وقتی ورودی جدیدی نباشد رازکلاهبرداران لورفته وآنها بابرداشتن پول فرار می‌کنند. کلاهبرداری مدیرعامل کوروش کمپانی در حالی فاش شده که هم‌اکنون شرکت‌های دیگری هم با این وعده از افرادی زیادی پول دریافت کرده‌اند و احتمال تکرار این سناریو وجود دارد‌. به نظر می‌رسد پلیس و دستگاه قضایی با ورود پیش‌دستانه به این تبلیغات می‌توانند از تکرار کلاهبرداری با روش پانزی جلوگیری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها