وزیر کشور در آیین کلنگ زنی های شهرستان گرمه در خراسان شمالی:

با سرمایه فکری و دانش خودی، امور را به سرانجام می رسانیم

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به وجود ۵۰۸ پرونده در فهرست به‌روزرسانی اطلاعات به منظور تمدید مجدد در صندوق اعتباری هنر، خواستار همراهی و همکاری روسای ادارات شهرستان ها در این حوزه و حمایت از هنرمندان شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۳۰۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مسعود مرواری در جلسه طرح بهبود صندوق اعتباری هنر، اظهار کرد: پایش اعضای صندوق اعتباری هنر و ساماندهی پرونده های هنری، شناسایی و معرفی آن ها به صندوق هنر یک کار اولویت دار است و باید در تمام شهرستان های استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: طرح بهبود صندوق اعتباری هنر که در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است و همه شهرستان های در استان برای همراهی با اهالی هنر به منظور مستند سازی و تکمیل پرونده های اهالی فرهنگ و هنر فعال باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا دهم اسفند ماه فرصت تکمیل پرونده ها وجود دارد، تاکید کرد: باید به سراغ هنرمندان رفته و دست هنرمندان را بگیرید و نسبت به  شناسایی و معرفی ظرفیت های هنری اقدام کنید.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حدود یک هزار هنرمند در استان وجود دارد که عضو صندوق اعتباری هنر هستند و تلاش ما، حمایت از آن ها است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده ای که هنرمندان در این استان دارند، هزینه های تولید است. به نحوی که برای تهیه لوازم اولیه تولید و یا توسعه فعالیت هایشان باید هزینه های زیادی را متقبل شوند و این از چالش های اصلی به حساب می آید.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برای تولید فیلم، تجهیزات تخصصی بسیار کمی در استان وجود دارد و در انجمن سینمایی ما فقط یک دوربین و سه پایه موجود است! این ها مصداق هایی از کمبود تجهیزات و ضرورت پیگیری برای بهبود زیرساخت ها به حساب می آید.

مرواری ادامه داد: در رشته مد و لباس نیز تعداد گالری های سطح شهر انگشت شمار است و فضای مطلوبی به لحاظ کمی برای نمایش لباس هایی که با طراحی جدید تولید می شود؛ نداریم. به همین دلیل سرانه فرهنگی استان ما از کشور پایین تر است و شرایط کاری متفاوتی داریم که نیازمند تلاش مضاعف است.

وی گفت: یکی از چالش های هنرمندان، بیمه است و تلاش می شود در قالب صندوق اعتباری هنر آن را انجام دهیم. اما بخشی از امور نیز به پیگیری و اقدام شخص هنرمند وابسته است و برای بهره مندی از این بیمه، باید عضویت خودش در سامانه را شخصا تکمیل کند تا بتوانیم از آن ها حمایت کنیم.

مرواری بر نگاه جدی مسئولان شهرستان و پاسخگویی به اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: مراجعه هنرمند شهرستانی به اداره کل، نشان از ضعف سیستم مدیریتی آن شهرستان است و درصورت بروز این مسئله، با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به این که چشم امید اهالی فرهنگ و هنر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: عضویت در صندوق هنر و بهره مندی از بیمه، کمترین کاری است که می توان انجام داد و در این زمینه باید ورود جدی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۸ پرونده در فهرست به‌روزرسانی اطلاعات و تمدید وجود دارد که برای ساماندهی نیازمند همکاری و همراهی شهرستان های استان هستیم. /خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها