رئیس سازمان سینمایی گفت: در ۴۰ سال گذشته تقریبا ۵۸۵ سالن سینمایی ساخته شده، اما ما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰۰ سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون ۲۰۰ سالن اضافه شده است.
رئیس سازمان سینمایی گفت: در ۴۰ سال گذشته تقریبا ۵۸۵ سالن سینمایی ساخته شده، اما ما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰۰ سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون ۲۰۰ سالن اضافه شده است.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۲۶

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان سینمایی گفت: در ۴۰ سال گذشته تقریبا ۵۸۵ سالن سینمایی ساخته شده، اما ما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰۰ سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون ۲۰۰ سالن اضافه شده است. 

 

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در نشست با استاندار هرمزگان، اظهار داشت: استاندار کنونی هرمزگان یکی از بهترین مدیران در سطح کشور است و مقام معظم رهبری شخصا از ایشان تجلیل کرده است و امروز نیز شاهدیم که برای توسعه ایران اسلامی گام‌های بلندی برداشته‌اند.

 

وی با اشاره به نقل و قولی از شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهدا حی و زنده هستند و تلاش برای آن‌ها قطعا آثار و برکات بسیار ارزنده‌ای را به همراه دارد.

 

خزاعی با بیان اینکه سفر به هرمزگان، نوزدهمین سفر استانی‌اش است، گفت: شعار محوری دولت سیزدهم در بحث فرهنگ، عدالت محوری است و بر همین مبنا تلاش می‌کنیم در تمام استان‌ها حضور پیدا کنیم و مشکلات استان‌ها را بررسی کنیم‌.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح‌کرد: هرمزگان استان پر استعدادی در حوزه فرهنگ و هنر است، اما فرصت بروز و ظهور هنرمندان به خوبی ایجاد نشده است و تلاش می‌کنیم این زمینه را در استان‌ها فراهم کنیم.

 

وی عنوان‌کرد: در این دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور شورای عالی سینما تشکیل شد که یکی از مصوبات این شورا فراهم کردن امکان تهیه مسکن برای سینما‌گران است که از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور، ادامه داد: با اینکه ما کمبود سینما در هرمزگان داریم، اما هرمزگانی‌ها جزو استان‌های پر مخاطب کشور محسوب می‌شود و رتبه سیزدهم را از این بابت در اختیار دارد، 225 شهر در ابتدای دولت سیزدهم فاقد سالن سینما بودند که در سال گذشته موفق شدیم این مشکل را برای 50 سالن برطرف کنیم.

 

وی عنوان کرد: در 40 سال گذشته تقریبا 585 سالن سینمایی ساخته شده است، اما ما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به 1000 سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون 200 سالن اضافه شده است.

 

خزاعی عنوان‌کرد: آمادگی داریم در شهرستان‌‌هایی که سالن‌های فاقد تجهیزات دارند در بحث تامین تجهیزات مشارکت کنیم و در حوزه فیلم کوتاه و فیلم مستند نیز بودجه بسیار خوبی را برای هرمزگان در نظر گرفتیم تا در استان این فیلم‌ها تولید شوند و در حوزه فیلم حرفه‌ای که یک سوژه‌ مدنظر استان را به ما معرفی کنید و ما حاضر به سرمایه‌گذاری و تولید هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را به استان هرمزگان واگذار کنیم و 50 درصد هزینه‌ها را نیز خودمان در تهران تامین خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها