مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛

۱۳ شهر کرمانشاه تنش آبی دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۳ شهر داری تنش آبی داریم که در برخی از شهرها جزئی و در برخی دیگر به صور ویژه و جدی‌تر است.
کد خبر: ۱۴۴۴۸۷۲

 

۱۳ شهر کرمانشاه تنش آبی دارند

جام جم آنلاین؛ رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  در خصوص اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در شهرهای استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شهرداری تنش آبی داریم که در برخی از شهرها جزئی و در برخی دیگر به صور ویژه و جدی‌تر است.

وی با بیان اینکه اولویت اقدامات در راستای رفع تنش آبی بر روی شهرهایی با مشکل جدی‌تر معطوف شده است، گفت: شهرهای کرمانشاه، جوانرود، هرسین، کنگاور و کرند تنش‌های بیشتری دارند و ۸ شهر دیگر تنش کمتری دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از تعریف پروژه‌های ویژه و اثربخشی برای هر ۱۳ شهر دارای تنش آبی خبر داد و افزود: پروژه حفر چاه با اجرای خطوط انتقال در شهر جوانرود، دو تا پروژه در هرسین(یک پروژه برای رفع تنش آبی شهر هرسین از محل سراب هرسین و تأمین آب جایگزین برای سراب هرسین) فعال هستند و پیشرفت‌های خوبی دارند.

وی ادامه داد: در شهر کنگاور به دلیل رانش اتفاق افتاده در چا‌ه‌ها به علت بافت خاک، دو چاه را از دست دادیم که الان حفر سه حلقه چاه را برنامه‌ریزی کردیم.

داودی خاطرنشان کرد: در شهر کرند حفر چاه، اجرای خط انتقال را در دستور کار داریم که ان‌شاءالله بتوانیم همه شهرها را تا قبل از تنش آبی برسانیم تا در شهرهای کوچک‌تر میرآباد، بانه‌وره، سرسمت هم پروژه‌های ویژه‌ای تعریف شده که در تلاش هستیم تا اردیبهشت‌ماه سال آینده این شهرها هم از نعمت آب سالم، پایدار و بهداشتی بهره‌مند شوند.

این مسوول با اشاره به وضعیت نزولات جوی و خشکسالی‌های متعدد بر رعایت مدیریت مصرف تأکید داشت و تصریح کرد: تیم انشعابات غیرمجاز ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد است، اما مردم در این زمینه می‌توانند یاری‌گر شرکت آبفا باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها