مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به پیشرفت حوزه گردشگری طی دوران انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب فقط ۷ هتل در استان داشتیم که اکنون به ۶۸ هتل رسیده است.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران طی گفت‌وگویی با حضور در کمیته اطلاع رسانی ستاد گرامیداشت دهه فجر مازندران، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب با توجه به ظرفیت موجود به‌ویژه در مازندران، این بود گردشگری را با زیرساخت‌های موجود به‌عنوان یکی از اهرم‌ها و محورهای اصلی اقتصاد معرفی کرده است.

وی افزود: قبل از انقلاب ۷ هتل و ۹ متل در مازندران داشتیم ولی پس از انقلاب به ۶۸ هتل و ۵۸ متل در مازندران افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بیان کرد: تا سال ۱۳۹۰ چیزی به‌عنوان بوم‌گردی وجود نداشت ولی در حال حاضر ۳۷۶ موضوع بوم‌گردی در مازندران در حال رقم خوردن است.

ایزدی با اشاره به وجود ۳۶ منطقه تفریحی توریستی در مازندران، اضافه کرد: ۲۲ منطقه توریستی و تفریحی در مناطق نمونه گردشگری استان فعال است.

وی یادآور شد: ۴۲۷ سفره خانه سنتی در حال حاضر در مازندران وجود دارد درحالی‌که این آمار قبل از انقلاب ۱۱ مورد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران  بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۹۶ هتل آپارتمان، ۴۳۸ واحد پذیرایی بین راهی و ۵۶ واحد مهمان‌پذیر در مازندران فعال است.

ایزدی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ اثر ثبتی میراثی در مازندران وجود دارد، یادآور شد: ۶۰۰ اثر به ثبت رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در حال جریان ثبت شدن است.

وی یادآور شد:  ثبت ۳۶ اثر ناملموس و فرهنگی و ۳ پایگاه جهانی میراثی در مازندران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در بحث صنایع‌دستی ۸۷ رشته صنایع دستی فعال در استان داریم و ۱۲۵ رشته مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی را دریافت کردند که ۱۳ رشته در ۱۳ روستا برندسازی شده است.

ایزدی یادآور شد: حصیربافی، نمدمالی و لاک‌تراشی از رشته‌هایی بودند که احصا شدند و در حال حاضر در حال تکثر تولید هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان محمودآباد، گفت:  ۴.۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی را داشتیم که اتفاق خوبی بوده است.

ایزدی با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۰ میلیون نفر شب اقامت در مازندران داریم، گفت: در نوروز امسال بیش از ۴۰ میلیون نفر شب اقامت داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها