نشانه‌های انفعال آمریکا و اسرائیل در  برابر جبهه مقاومت
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

نشانه‌های انفعال آمریکا و اسرائیل در برابر جبهه مقاومت

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با علامه امین شهیدی، دبیرکل حزب امت واحد پاکستان مطرح شد

افکار عمومی درحال تکمیل حماسه مقاومت

خیزش افکارعمومی دنیا در مخالفت با جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، تبدیل به پاشنه‌آشیل این رژیم جعلی و نامشروع شده است. فراترازآن،تظاهرات‌های برگزارشده در کشورهای اروپایی و آمریکا به‌وضوح نشان می‌دهد که حتی روایت‌سازی‌های دروغین و سانسور حقایق جنگ غزه ازسوی غرب نیز نتوانسته منتج به اغفال افکارعمومی دنیا در قبال واقعیات مسلم جاری در منطقه غرب‌آسیا و نظام بین‌الملل شود. در این خصوص گفت‌وگویی با علامه امین شهیدی، دبیرکل حزب امت واحد پاکستان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۵۰
 
یکی ازموضوعاتی که طی چهار ماه سپری‌شده از جنگ غزه مورد توجه بسیاری از استراتژیست‌های غربی و صهیونیستی قرار گرفته و به نگرانی آنها منجر شده، خیزش افکارعمومی دنیا علیه رژیم‌صهیونیستی و جنایات آن در نوار غزه است. به نظر می‌رسد دیگر تاریخ مصرف روایتگری غرب و صهیونیست‌ها از مسائل جهانی به پایان خود نزدیک می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟
دقیقا همین‌طور است. عملیات طوفان الاقصی فراتر از آنچه در روز عملیات (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) رخ داد، عملیاتی باورنکردنی و موثر از سوی افکارعمومی جهان علیه رژیم‌صهیونیستی است. افکارعمومی دنیا با درک عمیق خود از ماهیت جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی، در حال تکمیل پیروزی هفتم اکتبر است. پس ما با استمرار یک حماسه و پیروزی مواجه هستیم. عملیات طوفان الاقصی تاییدی بر لغو طرح عادی‌سازی اعراب با رژیم‌صهیونیستی بود و قدرت جعلی این رژیم اشغالگر را از بین برد. این عملیات و اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، شوک بسیار سختی را به مقامات آمریکایی و صهیونیستی وارد ساخت و حتی جریان‌هایی که خواستار به‌رسمیت‌شناختن رژیم‌صهیونیستی بودند را نیز به انزوا راند. این یک پیروزی بزرگ و یک نقطه‌عطف است. 

به شکست گفتمان سازش در منطقه اشاره کردید. چرا اساسا برخی دولت‌ها و کشورهای مسلمان دچار این خبط محاسباتی شدند؟ چه چیزی سبب شد تا آنها اساسا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فکر کنند؟
در هفت دهه گذشته موضوع فلسطین به حدی پیچیده شد و به عبارت بهتر، روایتگری از آن به گونه‌ای توسط جریان‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل صورت گرفت که برخی کشورهای عربی تصور کردند راهکاری جز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ اما در گفتمان دین و مقاومت، چنین مسأله‌ای بی‌معناست. تسلیم شدن در برابر یک دشمن متجاوز و اشغالگر، در مغایرت با اصول انسانی، فطری و دینی قرار دارد. در زمان دولت ترامپ تلاش‌های زیادی برای توافق اعراب و رژیم‌صهیونیستی انجام شد و در نتیجه امارات و برخی کشورهای عربی آغوش خود را به روی اسرائیل باز کردند و حتی عربستان‌سعودی با وجود این‌که رسما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناخت روابط بین خود و تل‌آویو را تقویت کرد.در چنین شرایطی این احتمال وجود داشت که اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، موضوع فلسطین به‌کلی کنار گذاشته می‌شد و فلسطینی‌ها حمایت مردم در سطح منطقه و جهان را از دست می‌دادند. وقوع عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا دنیا دوباره به خود بیاید و با واقعیت رژیم صهیونیستی و توحش آن آشنا شود. افکارعمومی دنیا درجریان عملیات طوفان الاقصی و پس از آن، ماهیت رژیم‌صهیونیستی را مستقیما شناخت وآن را قضاوت کرد وبه حقانیت فلسطینیان و مطالبات آنها پی برد. هرچند ملت‌های مسلمان دل‌شان برای ملت فلسطین می‌تپد، امابرخی سران کشورهای مسلمان متاسفانه در این مسیر دچار عفلت و خیانت شده‌اند. 

به آثار فرامنطقه‌ای جنگ غزه، خصوصا در بیداری افکارعمومی دنیا اشاره کردید. در این مورد لطفا بیشتر توضیح دهید.
این بیداری عمومی، محدود به جهان اسلام نیست و کل دنیا را دربرگرفته است. پس ازعملیات ۷ اکتبر توسط حماس که در هفت دهه گذشته در نوع خود بی‌نظیر بود، حقایق متعددی د برابر جهانیان آشکار شد. ابتدا قدرت جعلی اسرائیل نابود شد و چهره این رژیم درهم‌شکست و با شکست بزرگ سیاسی، فناوری، تسلیحاتی و دفاعی مواجه شد و همچنین کنترل خود را بر تبلیغات جنگ از دست رفته دید. یعنی دیگر صهیونیست‌ها نتوانستند وقایع را وارونه جلوه داده یا آنها را با‌ملاحظات خاص خود روایت کنند. دنیا با واقعیتی تلخ در نوار غزه مواجه شد و جنایات صهیونیست‌ها را لمس کرد.‌همچنین افکارعمومی دنیا دریافت که برخلاف تبلیغات صورت‌گرفته از سوی رژیم‌صهیونیستی درطول دهه‌های گذشته، این رژیم شکست‌ناپذیر نیست و اتفاقا به‌سوی نابودی پیش می‌رود. این باور عمومی قطعا درآینده نیز تثبیت خواهد شد.درآمریکاواروپا وحتی صدهاهزارنفر ازمردم‌انگلیس برای نشان‌دادن نفرت خود ازرژیم‌صهیونیستی به خیابان‌ها آمده‌اند واین موج‌عظیم حمایت‌جهانی نتیجه اقدامات شجاعانه مقاومت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها