به دنبال دور جدیدحملات آمریکا و انگلیس به یمن،گروه‌های مقاومت یمن تاکید کردندکه این حملات باعث توقف عملیات محورمقاومت علیه مواضع رژیم‌صهیونیستی نخواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۲۰
 
محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا... تاکید کرد که حملات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی به هر قیمتی که تمام شود تا زمان پایان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه ادامه خواهد داشت. البخیتی افزود: این یک جنگ علنی و آشکار است و آنها باید ضربات و پاسخ یمن را تحمل کنند. منابع نزدیک به یمن بامداد دیروز از دور تازه حملات آمریکا و انگلیس به این کشور خبر دادند.شبکه سی‌ان‌ان درباره این حملات به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: آمریکا بامشارکت انگلیس بیش از۳۵هدف رادر ۱۳نقطه جداگانه یمن مورد حمله قرار داده است.مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات شامل مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح مورد استفاده نیروهای مسلح یمن برای هدف قرار دادن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ بود.
به گفته مقامات آمریکایی این حملات با استفاده از جنگنده‌های ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس آیزنهاور» که در منطقه مستقر است، انجام شده و دور تازه‌ای از حملات آمریکا به تلافی کشته شدن سربازان این کشور در اردن است. وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات تازه این کشور علیه یمن را تایید و اعلام کرد: آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها حمله کردند.وزیر دفاع انگلیس نیز با بیان این‌که حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری و نظامی در دریای سرخ غیرقانونی و غیرقابل قبول است از مشارکت نیروی هوایی سلطنتی این کشور در دور سوم حملات به یمن خبر داده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره جزئیات این حملات از قول مقامات آمریکایی نوشته که ناوهای گراولی و کارنی با شلیک موشک‌های تاماهاک در این حملات شرکت کردند و انگلیس با جنگنده‌های تایفون به مواضع یمن حمله کرده است.
مقامات آمریکایی همچنین می‌گویند که ناو هواپیمابر آیزنهاور نیز به سمت یمن موشک شلیک کرده است و بیش از ۲۰ جنگنده از این ناو برای مشارکت در حمله به پرواز درآمده‌اند.نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌‌های اسرائیلی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد و حملات به خاک این کشور را آغاز کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها